اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

انجام 2258 عملیات دریایی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از انجام بیش از 2 هزار و 258 عملیات مختلف دریایی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد.

انجام 2258 عملیات دریایی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

علی‌رضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار کرد: در دو ماهه گذشته بیش از یک هزار و 139 مورد عملیات یدک کشی و صد ‌هزار 129مورد راهنمایی کشتی، عملیات خدمات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)  انجام شده که از روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مدت 294 فروند کشتی نیز در این مجتمع بندری پذیرفته شده است که 50 فروند از این کشتی‌ها تانکر و پاناماکس بالای 200 متر بوده و 43 درصد از این تعداد نیز حامل کالای نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی بوده که با موفقیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری و تخلیه و بارگیری شدند.

وی تصریح کرد: مرکز VTS(کنترل ترافیک دریایی) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)ضمن همکاری به موقع و حیاتی طی این مدت، هفت مورد هشدار به منظور احتراز از سوانحی نظیر تصادف با شناورهای مغروقه، انحراف از مسیر و حوادث مشابه به کشتی‌های عبوری ارسال کرده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به عمق مناسب اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: با تلاش سرراهنمایان و دیگر نیروهای ارائه کننده خدمات دریایی پنج فروند کشتی با آبخور 13 متر و دو فروند باطول بیش از 300 متر طی این مدت با موفقیت پهلو داده شده‌اند.

وی عملیات یدک کشی، راهنمایی، آب‌رسانی و سوخت‌رسانی را از جمله خدمات دریایی ارائه شده به کشتی‌های عبوری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برشمرد که به ترتیب از رشد 9، 13، 48 و 34 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول