اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی توافقنامه‌‌ای پنج جانبه محقق شد

واگذاری مدیریت "بندر هرمز" به بنادر و دریانوردی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واگذاری مدیریت و اداره امور اسکله جزیره هرمز طی تفاهمنامه‌ای پنج جانبه به این اداره‌کل خبر داد.

واگذاری مدیریت "بندر هرمز" به بنادر و دریانوردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت جزیره هرمز و تاسیسات بندری این جزیره اظهار داشت: به واسطه توسعه این جزیره طی سال‌های اخیر ترددهای دریایی به این جزیره با توسعه مناسبی رو به ‌رو شده است به نحوی که روزانه شاهد تردد بیش از صدها نفر به این جزیره هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صیادی و دیگر فعالیت‌های در اسکله هرمز افزود: مدت‌ها بود که بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار تحویل‌گیری اداره امور این بندر بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری مدیریت بندر هرمز به این اداره‌کل، به اهمیت جایگاه صیادان در این بندر اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ جایگاه صیادان و شناورهای ماهیگیری در جزیره هرمز بخشی از فضای اسکله تحت مدیریت اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در اختیار شیلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در این بندر به نحوی در برنامه‌ها است که تاسیسات مدنظر، در شأن مردم باشند، افزود: با تغییرات و اصلاحات مدنظر در این جزیره در کنار توسعه عمرانی باید شاهد آغاز دور جدیدی از روند فعالیتی این بندر تاریخی بود.

به گفته صفایی، توسعه بندر هرمز بر توسعه اغلب بخش‌ها به ویژه بخش گردشگری این جزیره نیز تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جزئیات واگذاری بندر هرمز به اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد و افزود: روند واگذاری این بندر طی توافقنامه‌ای که به امضای استاندار، فرماندار قشم، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل بنادر و دریانوردی و شیلات رسیده، تسهیل شده است.

صفایی با بیان اینکه این توافقنامه دارای شش ماده است افزود: بنادر و دریانوردی هرمزگان طی بندهای این توافقنامه فعالیت خود را در دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت در این بندر آغاز کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: واگذاری این بندر به اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بلا‌معارض است و تمامی تاسیسات ایجاد شده اعم از موج‌شکن‌ها، حوضچه، محوطه‌ها و تمامی ساختمان و انبارها به این اداره‌کل واگذار شده است.

صفایی به برنامه کوتاه‌مدت این اداره‌کل در بندر هرمز اشاره کرد و بیان داشت: اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در اولین گام اقدام به فنس‌کشی، محصور کردن پیرامون بندر، تعریف گیت‌های خروجی و ورودی بندر، طراحی و ساخت برج کنترل، استقرار نیروهای مدیریتی، کنترل ایمنی و تردد در بندر و ساماندهی اسکله مسافری می‌کند.

وی هم‌چنین به برنامه بلندمدت اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در این برنامه موج‌شکن بندر ساماندهی و هیدروگرافی و لای‌روبی حوضچه نیز انجام خواهد شد.

صفایی با بیان اینکه حفاظت و ضوابط قضایی بندر هرمز نیز برعهده گارد این اداره‌کل خواهد بود، افزود: مراحل تغییر مالکیت این بندر از شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی نیز براساس قوانین و مقررات کشور انجام خواهد شد.

مسیر دریایی بندرعباس به هرمز و قشم به هرمز از مسیرهای مهم مسافرتی گردشگری دریایی در کشور محسوب می‌شود.

جزیره هرمز یکی از جزیره‌های مطرح جنوب ایران به شمار می‌رود و در حال حاضر در تقسیمات کشوری در محدوده شهرستان قشم  قرار گرفته است.

عدم حضور تشکیلات اداره بنادر و دریانوردی در هرمز بعضاً سبب بروز ناهماهنگی‌ها در باب تردد‌های دریایی و امور نظارتی و کنترلی شده بود.

فاصله دریایی هرمز تا بندرعباس به حدود هشت کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول