اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران:

"مرال" و "شوکا" احیا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاطت از محیط زیست مازندران گفت: احیای گونه‌های جانوری مرال و شوکا در دستورکار محیط زیست مازندران قرار گرفت.

"مرال" و "شوکا" احیا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هرمز محمودی راد بعدازظهر امروز در نشست صمیمی با استاندار و جمعی از فعالان محیط زیست مازندران به رویکرد محیط زیست در صیانت از سرمایه‌های طبیعی مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: محیط زیست تعاملی ضابطه‌مند با صنعت دارد.

وی به تعداد محیط‌بانان مازندران اشاره کرد و گفت: به ازای هر 13 هزار و 500 هکتار محیط طبیعی مازندران فقط یک محیط‌بان داریم.

* کمبود نیروی انسانی در محیط زیست مازندران

 

این مسئول کمبود نیروی انسانی در محیط زیست مازندران را از مشکلات جدی دانست و تصریح کرد: مازندران دارای منابع طبیعی حساسی است و از هر یک وجب خاک و درخت آن باید به درستی صیانت شود.

محمودی راد با اشاره به  اینکه برای مراقبت بیشتر از عرصه‌های طبیعی مازندران به مشارکت تشکل‌های غیردولتی نیازمندیم، اظهار داشت: مردم و دهیاران باید حامی محیط زیست باشند.

مدیرکل محیط زیست مازندران به احیای جانوران و گیاهان در حال انقراض اشاره کرد و بیان داشت: احیای گونه‌های جانوری مرال و شوکا در دستورکار محیط ریست مازندران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از 4 هزار و 200 استعلام زیست محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی در مازندران به 3 هزار و 970 استعلام جواب مثبت محیط زیست داده شد، اظهار داشت: رویکرد محیط زیست تعامل ضابطه‌مند همراه با رعایت استانداردهای زیست محیطی با صنعت است.

* اعلام مهم‌ترین استعلام‌های زیست محیطی مازندران

 

محمودی راد مهم‌ترین استعلام‌های زیست محیطی سال گذشته را شامل پالایشگاه نفت بهشهر، کک‌سازی سوادکوه، خودروسازی سایپا در ساری و قائمشهر اشاره کرد و گفت: احداث سد هراز از مهم‌ترین استعلام‌های زیست محیطی سال پیش بوده است که جواب مثبت داده شد.

وی تخریب محیط طبیعی را زنگ خطری برای حوزه زیست محیطی مازندران دانست و یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام واحدهای آلاینده مازندران باید از دور فعالیت خارج شوند و صنعت سبز جایگزین شود.

محمودی راد اضافه کرد: براساس برنامه توسعه‌ای در مازندران کارشناسان محیط زیست به استعلام‌های زیست محیطی جواب می‌دهند.

* جلوی برداشت بی‌رویه شن و ماسه گرفته شود

 

 

مدیرکل محیط زیست مازندران صیانت از آبزیان را بخش مهمی از فعالیت‌های زیست محیطی در مازندران دانست و گفت: رودخانه‌ها نقش مهمی در زاد و ولد آبزیان دارند و در این راستا جلوی برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها باید گرفته شود.

وی به افزایش جمعیت نیروی انسانی در محیط زیست مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: در سال جاری 38 نفر از کلان‌شهرها وارد مازندران شدند، 79 نفر ثبات شغلی پیدا کرده و 46 نفر استخدامی محیط زیست مازندران انجام شدند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول