اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد

ضرورت استفاده از بیوتکنولوژی برای توسعه پایدار محیط زیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زیست‌فناوری می‌تواند محافظ محیط زیست در راستای توسعه پایدار باشد و ارزیابی زیست‌محیطی بر پایه عملکرد بیوتکنولوژی در جهت تکامل توسعه امر انکارناپذیر است.

ضرورت استفاده از بیوتکنولوژی برای توسعه پایدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد صبح امروز منصور علی‌آبادی در جلسه دوره آموزشی مطالعات مولکولی که در محل دانشگاه فردوسی مشهد و به مناسبت آغاز هفته محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: محدود بودن ظرفیت زیست کره واقعیتی غیر قابل انکار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دگرگونی‌های تحمیلی انسان بر کره زمین به قدری وسیع است که برای جلوگیری از اثرات فاجعه‌آمیز آن و ممانعت از رو به ‌رو شدن نسل آینده با مشکلات غیر قابل حل، اقداماتی عاجل مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: استفاده از سلاح برتر علم و تکنولوژی به ویژه تکنولوژی‌هایی که عواقب سوء برای محیط زیست ندارند، می‌تواند دست‌یابی به توسعه پایدار و مطمئن برای بشر را امکان‌پذیر سازد.

این استاد برجسته در زمینه مطالعات مولکولی سیستماتیک افزود: تکنولوژی‌های فعلی معضلات بسیاری فرا راه زندگی بشر قرار داده است. 

علی‌آبادی در ادامه بیان داشت: آلودگی‌های زیست محیطی، حجم زیاد زباله‌ها و مواد زائد غیرقابل تجزیه، آلودگی بیش از حد هوا، از بین رفتن تدریجی لایه ازن، بروز تغییرات شدید جوی، افزایش دمای زمین، بالارفتن سطح آب اقیانوس‌ها و دریاها، همه پیامدهای ناگواری است که علم و تکنولوژی حاکم در اثر بی‌توجهی و استفاده ناصحیح بشر برای ما به ارمغان آورده است.

این استاد دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: بیوتکنولوژی به دلیل گستردگی و ماهیت چند منظوره‌اش، می‌‌تواند ایده‌آل‌ترین تکنولوژی محافظ محیط زیست به شمار رود.

وی با اشاره به اینکه بیوتکنولوژی اساساً ماهیتی حیاتی و طبیعی داشته و همراه با ساختار طبیعت و در راستای تعادل و همکاری با طبیعت است تصریح کرد: پدیده "بیورمدیشن" یا زیست‌پالایی از جمله روش‌های بیوتکنولوژی به معنای بکارگیری موجودات زنده برای حل مشکلات زیست‌محیطی است و شامل هر فرآیندی می‌شود که طی آن موجود زنده بکار گرفته می‌شود تا محیط زیست آلوده را به حالت اصلی و اولیه خود برگرداند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول