اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد

عمومی‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: هفته محیط زیست در قم با شعار ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ زیست‌محیطی برگزار خواهد شد.

عمومی‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمودعلی رکنی در نشستی خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته محیط زیست در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری مشابه سال‌های گذشته، هفته محیط زیست از 16 تا 22 خردادماه و با شعار ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ زیست‌محیطی برگزار شده است.

وی با تاکید بر آموزش‌محوری در اداره‌کل محیط زیست استان قم افزود: فرهنگ زیست‌محیطی، اساسی‌ترین شاخصه در حفاظت از منابع خدادادی است ضمن اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی باید همراه با ضمانت اجرایی و فرهنگ - مذهبی همراه باشند تا دقت بیشتری در اجرای آنها صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: تحقق شاخصه‌های حفاظت از محیط زیست نیازمند اجرای برنامه‌های خاصی است به همین دلیل هفته جاری به نام محیط زیست و حفاظت از آن نام‌گذاری شده تا توجه عموم مردم به این امر جلب شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های هفته حفاظت از محیط زیست جنبه فرهنگی خواهد داشت گفت: اجرای برنامه‌های رادیویی و گفت‌و‌گوی تلویزیونی در سیمای مرکز قم، نخستین برنامه این هفته است.

رکنی با اشاره به نشست مشترک مسئولان اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان قم با معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در هفته آینده بیان داشت: تشکل‌های مربوطه، ادارات‌ کل مربوط به مباحث زیست‌محیطی و همکاران و حافظان محیط زیست در این نشست شرکت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر گسترش چتر حفاظتی این اداره‌ کل در سطح قم ابراز کرد: کهک، دشت مسیله و دریاچه نمک قم از جمله مناطقی هستند که در دستور کار حفاظت از محیط زیست قرار دارند.

وی افزود: هماهنگی‌هایی نیز با جامعة ‌المصطفی العالمیه صورت گرفته تا تشکل‌های زیست‌محیطی در میان طلاب این مرکز تشکیل شود.

رکنی با بیان اینکه استفاده از توصیه‌ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید در دستور کار مسئولان اداره‌کل حفاظت از محیط زیست قم قرار دارد اظهار کرد: از جمله برنامه‌های این اداره‌ کل در هفته جاری، برگزاری مسابقات ورزشی به منظور ترویج بحث حفاظت خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: برنامه طبیعت‌گردی با شرکت همکاران و خانواده‌های آنها نیز جزو برنامه‌های هفته حفاظت از محیط زیست به عنوان شاخصه‌ای مثبت در بحث حفاظت است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در قم به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیست افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز در دستور کار قرار دارد.

رکنی با تاکید بر هم‌افزایی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در خصوص حفاظت از محیط زیست گفت: این امر اختصاص به یک اداره یا نهاد نداشته و همه اقشار جامعه باید با حضور جمعی خود، حفاظت مؤثر از محیط زیست را تحقق بخشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان داشت: طی این هفته، بازدید از موزه حیات‌وحش قم برای عموم مردم رایگان خواهد بود زیرا تجربه نشان داده که بازدید از این مرکز در آشنایی مردم با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری مؤثر بوده است.

وی بر ارتباط مؤثر با رسانه‌ها تاکید و تصریح کرد: مجموعه محیط زیست در اختیار اصحاب رسانه قرار دارد تا آنها نیز بتوانند وظایف خود را در حفاظت از منابع خداداد به بهترین نحو انجام دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول