اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

اجرای 27 طرح حقوق شهروندی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اجرای 27 طرح فرهنگی حقوق شهروندی در این استان خبر داد.

اجرای 27 طرح حقوق شهروندی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی گیلان اظهار کرد: سال گذشته محورهای هشت‌گانه حقوق شهروندی به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

وی به گردشگرپذیر بودن گیلان اشاره کرد و افزود: جمعیت بسیاری در ایام تعطیل وارد استان می‌شوند و برای انجام امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

پورعزیزی انجام فریضه امر به معروف را سبب خنثی شدن نفوذ خرده فرهنگ‌ها به جامعه شد و تصریح کرد: گیلان با توجه به مواهب طبیعی با دیگر استان‌ها متفاوت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار همکاری بیشتر سازمان‌ها و اداره‌ها با بازرسان حقوق شهروندی استان شد و بیان کرد: گیلان با کشورهای همسایه دارای مرز خشکی و دریایی است.

وی از اجرای 27 طرح فرهنگی حقوق شهروندی در گیلان خبر داد و گفت: طرح مذکور به مرور با کمک دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌شود.

پورعزیزی با اشاره به راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ و عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: حجاب از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است و پیشینه آن به قبل از اسلام می‌رسد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان اوج تعالی حجاب را در فرهنگ اسلامی دانست و ابراز کرد: موضوع حجاب و عفاف باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بر ابلاغ روش‌های اجرایی و تعیین ضوابط و هنجارهای روشن در مورد نوع لباس و پوشش افراد در جشن‌های رسمی و اداری تاکید کرد و یادآور شد: نظارت بر رعایت حریم حجاب و عفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی و همچنین نظارت و تاکید بر ضرورت پوشش فرم‌های اسلامی و حضور ساده و بی‌آرایش در محیط کار باید مد نظر مدیران باشد.

پورعزیزی، تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب به منظور ترویج فرهنگ عفاف منطبق با فرهنگ دینی و ملی و فراهم کردن بسترهای لازم برای ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط نهادهای الگوده را موثر خواند و تصریح کرد: ایجاد مراکز و موسسه‌های متعدد با هدف الگوسازی، ارائه مدل‌های مناسب و ایجاد رقابت سالم بین افراد در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاثیرگذار است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول