اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی استانداری اردبیل:

حقوق شهروندی با نگاه کرامت به بشر امکان تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: حقوق شهروندی با نگاه کرامت به ارزش‌های انسانی تحقق و عینیت پیدا می‌کند.

حقوق شهروندی با نگاه کرامت به بشر امکان تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی اردبیل اظهار داشت: در حفظ حقوق شهروندی باید حرمت و کرامت انسان‌ها و همچنین کاستن از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حفظ شده و با یک نگاه عمیق مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی در امور اجتماعی یک بحث جدیدی است که در دولت نهم و دهم شکل گرفته و در این زمینه اقدامات مناسبی نیز آغاز شده است.

دستباز به شکل‌گیری اتاق فکر و گفتمان‌های متعدد در این زمینه و بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: ما در حفظ حقوق شهروندی باید حرمت‌ها و اخلاق حسنه اسلامی را رعایت کرده و مورد توجه و ملاک عمل قرار دهیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در رعایت حقوق شهروندی،‌ آسیب‌شناسی موانع احقاق حقوق شهروندی و هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها از اولویت کاری کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی است که برای رسیدن به اهدافش این موارد را پیگیری می‌کند.

وی فرهنگسازی و آموزش را مهم‌ترین راهکار نهادینه شدن حقوق شهروندی در سطح جامعه دانست و اضافه کرد: در سه محور آموزش، حقوق و نظارت و بازرسی می‌توان بسیاری از اهداف و خواسته‌ها را جامه عمل پوشاند.

سرپرست معاونت سیاسی‌ امنیتی استانداری اردبیل بیان کرد: حقوق شهروندی موقعیتی اجتماعی و انسانی است که افراد جامعه با برخورداری از آن و پذیرش تکالیف در قبال حکومت انتظارهای متقابلی را از دولت برای احقاق حقوق خود به ویژه در زمینه خدمات پذیرش می‌کند.

دستباز در ادامه سخنان خود گفت:‌ در جامعه اسلامی برخلاف نظام‌های بیگانه و غربی حفظ حقوق شهروندی با احترام، تکریم و نگرش محبت‌آمیز همراه است که نمود و نشانه آن را می‌توان در طرح تکریم ارباب رجوع به خوبی مشاهده کرد.

وی افزود: هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند تا با شعار و ابزار قرار دادن این حقوق در دنیا جنجال و حرکت‌های ضد بشری به راه اندازند اما در اسلام حفظ حقوق شهروندی مورد احترام و تکریم همگانی است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول