اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

صیانت از حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: صیانت از حقوق شهروندی با توجه به گستردگی آن باید بیشتر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

صیانت از حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد ظهر امروز در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان لرستان در خرم‌آباد گفت: باید پژوهش‌های اجرایی، کاربردی و عملیاتی انجام شود.
وی افزود: تاکنون در ستاد صیانت از حقوق شهروندی فعالیت موثری برای اجرای این مهم در استان صورت نگرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: عزاداری مردم لرستان به ویژه گل اندود شدن صحنه باشکوهی ایجاد کرد که در شبکه‌های تهران، مستند، شبکه شما و چهار چند بار پخش شد.
شریعت‌نژاد با بیان اینکه بعد از گذشت 1300 سال از واقعه عاشورا مردم مسلمان ایران آنقدر وفادار به امام حسین (ع) هستند و عزاداری می‌کنند که گویی روز عاشورا همین دیروز رخ داده یادآور شد: این نشان از ولایت‌مداری مردم مسلمان ایران به ویژه مردم لرستان دارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: باید تمام شاخص‌های مربوط به صیانت از حقوق شهروندی در استان شناسایی شود و با بومی سازی این مهم بتوان از حقوق شهروندان به خوبی صیانت کرد.
وی اظهار داشت: صیانت از حقوق شهروندی با توجه به گستردگی آن باید بیشتر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک ضرورت مدنظر تمام مسئولان اجرایی باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: باید برای اجرایی شدن این مهم برخی از شاخص‌های مهم و اساسی آن شامل چهار تا پنج موضوع به صورت جدی پیگیری و زمینه اجرایی شدن آنها به ویژه در ادارات فراهم شود.
شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون مصوبات ستاد صیانت از حقوق شهروندی نتیجه مطلوبی نداشته است، گفت: باید مطالب و مسایل مربوط به آن برای آگاهی بیشتر مردم در ادارات نصب شود تا هم مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند و هم کارکنان ادارات برای رعایت حقوق شهروندی اقدامات اساسی‌تری انجام دهند.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دولتمردان نظام بسیاری از مسایل و مشکلات مربوط به حقوق شهروندی را حل کرده‌اند، افزود: مردم باید از حقوق خودشان مطلع باشند و باید با انتخاب چند موضوع در خصوص رعایت حقوق شهروندی، آنها را تا شش ماهه اول سال آینده اجرایی کرد.
وی با اشاره به اینکه تمام ادارات باید حق و حقوق شهروندی را در اختیار مردم قرار دهند، گفت: باید با انجام پژوهش‌های کاربردی در بومی سازی این حقوق مردم اقدام جدی انجام داد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه از پذیرش طرح تحقیقاتی جهاد دانشگاهی برای بررسی بیشتر صیانت از حقوق شهروندی خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.
شریعت‌نژاد یادآورشد: حقوق شهروندی یک طیف وسیع و گسترده‌ای است و پیشنهاد می‌کنم که روی برخی موضوعات حقوق شهروندی که در حال حاضر وجود دارد و شناخته شده و بومی هستند و نیازی به پژوهش ندارند احصاء و اجرا کنیم.
وی بر معرفی ادارات و رعایت حقوق ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: مردم با ادارات سروکار دارند و دچار مشکل می‌شوند، چون به حقوق شهروندی خود آگاه نیستند، البته از سال‌های اخیر با تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیلی از مسائل حل شده است.
شریعت‌نژاد یادآور شد: مراجعات مردم به ادارات بیشتر شده و باید اصلاح سیستم شود، مردم هم مطلع و هم برخوردار باشند و حقوق شهروندی بومی‌سازی، فراگیر و در کنار آن حقوق متقابل و اجرایی هم باشند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر انجام پروژه‌های اجرایی، کاربردی و عملیاتی تاکید کرد و گفت: در حقوق شهروندی کار فرهنگی خیلی مهم و اثربخش است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول