اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

آموزش حقوق شهروندی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر تکریم ارباب رجوع در اداره‌ها تاکید کرد و گفت: آموزش حقوق شهروندی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود.

آموزش حقوق شهروندی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان پیگیری تکریم ارباب رجوع در سازمان‌ها و اداره‌ها را از برنامه‌های این کارگروه عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارگروه حقوق شهروندی با همکاری بسیج حقوقدانان استان انجام می‌شود.

وی، ایجاد اتاق فکر در بحث حقوق شهروندی را از وظایف کارگروه حقوق شهروندی گیلان برشمرد و افزود: آموزش حقوق شهروندی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود.

پورعزیزی با اشاره به کسب مقام نخست کارگروه حقوق شهروندی گیلان در کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای بخش خصوصی گزارش‌های آموزش حقوق شهروندی را به استانداری ارسال کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان کارگروه حقوق شهروندی را در راستای ستاد صیانت از حقوق شهروندان خواند و تصریح کرد: سال گذشته تعداد 50 هزار نفر در بحث فرهنگ ترافیک توسط پلیس گیلان آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه گسترش شهرها، پیچیدگی رویدادها و افزایش واکنش‌ها و تاثیر متقابل شهر و شهرنشینان لزوم بررسی و کنکاش در حوزه حقوق شهروندی را روشن می‌کند، بیان داشت: رشد و توسعه جوامع بشری در سایه تلاش‌ها و فعالیت‌های طولانی مدت انسانی منجر به برپایی کانون‌های انسانی شده است.

پورعزیزی بسیاری از رفتارها، آموزه‌ها و انگیزه‌ها، موقعیت‌ها و حرکت‌های اجتماعی و سیاسی را به دلیل نیازهای شهری دانست و گفت: توجه به گستره اجتماعی حقوق شهروندی و شاخص‌های آن امری ضروری و انکارناپذیر است. مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید براینکه صیانت از حقوق شهروندی از مهم‌ترین اموری بوده که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن توجه شده است، ابراز داشت: این امر در اصل سوم قانون اساسی ذکر شده است.

وی ادامه داد: مصوبات متعدد شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بر ارتقای حقوق شهروندی تاکید دارند.

پورعزیزی ارتقای شناخت و آگاهی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل دولت و مردم را پایه فعالیت‌های حقوق شهروندی ذکر کرد و یادآور شد: مجریان باید خود عامل به قانون بوده و خدمتگزاران واقعی مردم باشند. مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان حفظ و حراست از حقوق و کرامت شهروندان را از وظایف اصلی حکومت و دستگاه‌های تابعه دانست و اذعان کرد: احترام و کرامت آحاد جامعه و اجرای دقیق ظرفیت‌های قانونی از اصول اساسی و مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول