اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان یزد:

نهادینه کردن حقوق شهروندی لازمه پویایی جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد صیانت از حقوق شهروندی و انضباط اجتماعی استان گفت: آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی و نهادینه کردن آن، موجب پویایی و تکامل جامعه می‌شود.

نهادینه کردن حقوق شهروندی لازمه پویایی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، هادی مقیمی ظهر امروز در نشست تبیین حقوق شهروندی در فرمانداری شهرستان بافق با تاکید بر ضرورت توجه به آشنا کردن مردم و مسئولان از حقوق متقابل خود اظهار داشت: باید شرایطی در جامعه فراهم شود که همه مردم با آشنایی قوانین و مقررات اجتماعی بتوانند از حقوق شهروندی خود دفاع و از آن صیانت کنند.
وی با اشاره به مستندات قانونی حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن در رأس همه برنامه‌ها قرار داشته و توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.
مقیمی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را در این زمینه یادآور شد و افزود: زمینه‌سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، حفظ کرامت و عزت شهروندان، نهادینه‌سازی وجدان کاری و ارتقای سلامت نظام و ... از مهم‌ترین مواردی است که باید در تحقق تحول اداری مورد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به سابقه حقوق شهروندی در دین مبین اسلام تصریح کرد: نظام ما یک نظام الهی و مبتنی بر قانون و شریعت اسلامی است که توجه به این موضوع از زمان بعثت پیغمبر اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.
مسئول ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان یزد همچنین به تشریح محورهای منشور حقوق شهروندی پرداخت و افزود: در برنامه توسعه چهارم و سیاست‌های برنامه پنجم توسعه بر رویکرد انسان سالم و سلامت همه‌جانبه جامعه تاکید بسیاری شده است.
مقیمی با معرفی کمیته‌های شکل گرفته در این ستاد گفت: تبیین سند چشم‌انداز حقوق شهروندی و صیانت از انضباط اجتماعی از مهم‌ترین وظایف این کمیته است و در این راستا بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید بیشتری شده است.
وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش و زیربنای کار کردن برای ارتقای سطح آگاهی مردم از حقوق شهروندی تاکید کرد.
مقیمی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر صیانت از حقوق شهروندان در شهرستان بافق افزود: برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی، استفاده از مدیران اهل فکر و برنامه‌ریزی و تبیین سیاست‌های لازم در کمیته صیانت به عنوان یک رکن لازم و ضروری باید مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار بافق نیز در این نشست با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید با آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه شرایط لازم را برای آشنایی مردم و مسئولان از حقوق شهروندی فراهم کنند.
حسین ندافیان با تاکید بر ضرورت کارشناسی کردن مسائل و مشکلات مردم خاطرنشان کرد: باید برای حل مشکلات مردم و احترام به حقوق آنها با برنامه‌ریزی صحیح و مدون به گونه‌ای عمل کرد که مردم در سایه اعتماد و آرامش احساس کنند که حقوقشان رعایت شده و به آن احترام گذاشته شده است.
وی خدمتگزاری به مردم را از وظایف اصلی حاکمان عنوان کرد و بیان داشت: برای اینکه جامعه‌ای فعال و با نشاط در جامعه داشته باشیم و مردم همواره پشتیبان نظام باشند و در همه صحنه‌ها مشارکت بالایی داشته باشند، باید مردم و مسئولان را نسبت به حقوق خود آشنا کنیم.
فرماندار بافق با بیان اینکه اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی در درازمدت و به تدریج باید به جامعه تزریق شود، ادامه داد: اینکه امروز در جامعه با تربیت نخبگان فرهنگی توانسته‌ایم با وجود هجمه‌های تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنیم، برگرفته از همین ارتقای سطح فرهنگ جامعه و افزایش آگاهی و شعور شهروندان است.
ندافیان اقدامات انجام شده در شهرستان بافق را در این زمینه یادآور شد و خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی، جلسات هم‌اندیشی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، اجرای طرح شجره طیبه صالحین در بسیج و آموزش و پرورش، ایجاد پایلوت امر به معروف و نهی از منکر در بحث تذکر لسانی و ... در شهرستان بافق از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در ارتقای فرهنگ شهروندان بافقی است.
در این نشست هر یک از اعضای شورای صیانت از حقوق شهروندان با ارائه راهکارها و نظرات خود برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان برای شناخت این حقوق برنامه‌ریزی لازم را به عمل آوردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول