اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس خبر داد

برگزاری همایش آموزش حقوق شهروندی ویژه فرمانداران

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس گفت: همایش آموزش حقوق شهروندی ویژه فرمانداران، شهرداران و بخشداران در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش آموزش حقوق شهروندی ویژه فرمانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز غلامرضا غلامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش بزرگ آموزش حقوق شهروندی ویژه فرمانداران، بخشداران و شهرداران فردا در شیراز برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس ابراز داشت: آموزش وظایف مدیران برای خدمتگزاری بیشتر به مردم و رعایت کامل حقوق شهروندی از اهداف این همایش است.

وی با اشاره به وظایف ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های در دسترس برای تحقق این امر آموزش مدیران اجرایی و دستگاه‌های مختلف است.

غلامی اضافه کرد: آموزش شهروندان و آشنا کردن بیشتر آن‌ها با حقوق خود از دیگر وظایف این ستاد است که در استان فارس نیز در دستور کار دفتر امور اجتماعی استانداری فارس قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود بعضی قوانین زاید دست و پای مسؤلان را برای ارائه خدمات می‌بندد، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این قوانین و ارسال آن‌ها به ستاد مرکزی برای اقدامات قانونی به منظور حذف این قوانین از دیگر وظایف و اهداف این ستاد است.

غلامی گفت: دفتر امور اجتماعی وظیفه تخصیص اعتبارات فرهنگی را به‌عهده دارد که در سال گذشته 23 میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های فرهنگی توزیع شد و ارشاد فارس با 18 درصد بیشترین سهم را داشته است.

وی گفت: بنا به مصوبه مجلس حوزه علمیه، با 20 درصد اعتبارات، مساجد و حسینیه‌ها با 10 درصد، مصلی‌ها با پنج درصد اعتبارات، کانون‌های فرهنگی بسیج با 10 درصد، امور ورزش و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش با 15 درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی با 18 درصد، تبلیغات اسلامی با 10 درصد، حوزه هنری با چهار درصد کتابخانه‌ها با دو درصد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با یک درصد دستگاه‌هایی هستند که شامل دریافت اعتبارات فرهنگی می‌شوند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در ادامه از تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه برای ارتقای بیشتر خدمات در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خبر داد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر مهم‌ترین فعالیت فرهنگی در سال گذشته از برگزاری مراسم روز حافظ و اعزام کاروان راهیان‌نور سخن گفت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول