اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه فرمانداران فارس صورت می‌گیرد

برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس گفت: دوره آموزشی حقوق شهروندی ویژه فرمانداران، شهرداران و بخشداران این استان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، غلامرضا غلامی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق و کرامت افراد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: نخستین دوره آموزشی حقوق شهروندی با حضور اساتید کشوری در قالب شش کارگاه آموزشی در استانداری فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان این که حقوق شهروندی در واقع مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا هستند، افزود: در مرحله نخست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در قالب دوره‌های آموزشی سعی دارد مدیران ستادی و اجرایی این استان را با حقوق شهروندان آشنا سازد تا اقشار مختلف با آگاهی از این حقوق، بتوانند حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی به عمل آورند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس با اشاره به این که حفظ دین، جان، عقل، مال، حرمت و شرافت از حقوق مسلم انسانی است که حکومت در مقابل این حقوق وظایف سنگینی بر عهده دارد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی، با مبانی حقوق شهروندی و اهمیت و ضرورت شناخت این حقوق و آگاه‌سازی عموم شهروندان از حقوق خود آشنا شده و در پایان گواهی اتمام دوره به واجدان شرایط ارائه می‌شود.

غلامی افزود: برای تامین حقوق شهروندی باید در دو حوزه آگاهی شهروندان و مسؤلان از حقوق خود و نظارت بر حسن عملکرد ادارات و دستگاه‌ها در راستای تحقق این حقوق، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) در طول عمر پر برکت خود، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره بر این نکته تاکید داشتند که در جامعه اسلامی باید کرامت و ارزش والای انسان حفظ شود، اظهار داشت: امیدواریم پس از اتمام این دوره، شاهد حرکت‌های جدی در سطح استان در راستای آشنایی مردم و تحقق حقوق شهروندی بوده و این برنامه در سطح شهرستان‌های فارس نیز به همت مسؤلان، با حضور کارشناسان ادارات و عموم مردم به اجرا درآید.

انتهای پیام/ی30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول