اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

پیشرفت 84 درصدی پروژه‌های عمرانی فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس از پیشرفت 84.5 درصدی پروژه‌های عمرانی این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 84 درصدی پروژه‌های عمرانی فردوس

عباس اقبال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: از سال 90 تاکنون تعداد 218 پروژه با جمع اعتبار 20 میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرستان فردوس عملیاتی شده است.

وی گفت: از این میزان اعتبار مبلغ 12 میلیارد و 394 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی، خشکسالی، حوادث و اعتبارات ملی استانی و مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

فرماندار فردوس میانگین جذب اعتبارات پروژه‌های این شهرستان را 92 درصد و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های تعهد شده در سال 90 را 84.5 درصد عنوان کرد.

اقبال با اشاره به اینکه حدود یک‌ ‌ماه و نیم دیگر از سال مالی باقی مانده است، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهرستان فردوس مناسب و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی همه اعتبارات جذب شود.

وی از بهره‌برداری از دو پروژه عمرانی شهرستان فردوس که عملیات اجرایی آن از سال 86 آغاز شده است، خبر داد و تصریح کرد: استخر شنای سرپوشیده مجموعه انقلاب تا پایان تیرماه سال جاری و مجتمع فرهنگی و هنری نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار فردوس یادآور شد: اگر چه بر اساس موافقت‌نامه مبادله شده زمان تحویل این دو پروژه سال 90 بوده و با تاخیر این کار انجام شده است اما در صورتی که دستگاه اجرایی همت بیشتری به خرج می‌داد و پیمانکار ضعیفی انتخاب نشده بود پروژه‌ها زودتر از این به بهره‌برداری می‌رسید.

اقبال تکمیل باند امداد و نجات، طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری فردوس و اسلامیه، احداث استخر شنای سرپوشیده اداره آموزش و پرورش، تکمیل پایگاه انتقال خون، تکمیل طرح‌های هادی روستایی، تکمیل مجتمع دامپروری و مجتمع گلخانه‌ای را از جمله پروژه‌های در حال اجرای شهرستان فردوس برشمرد.

وی گفت: در سال جاری همچنین چهار پروژه عمرانی شامل بهره‌برداری از حمام خیروز به ‌عنوان موزه مردم‌شناسی فردوس، طرح توسعه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع)، طرح  توسعه کتابخانه‌ قائم (عج) و طرح تفصیلی شهرستان فردوس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول