اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کرمان خبر داد

اجرای طرح سرشماری پزشک خانواده در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: طرح سرشماری پزشک خانواده شهری در کرمان آغاز شد.

اجرای طرح سرشماری پزشک خانواده در کرمان

رضا شمسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح سرشماری پزشک خانواده شهری در کرمان آغاز شده و 185 تیم در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در این طرح از نیروهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی هستند و با مراجعه به مردم اطلاعات لازم را در فرم‌های ویژه‌ای وارد می‌کنند.

شمسی با اشاره به اینکه سرشماری از خانوارهای شهری به عنوان نخستین مرحله اجرای طرح پزشک خانواده محسوب می‌شود، بیان داشت: در این مرحله مشخصات شهروندان برای ثبت در سامانه الکترونیک جمع‌آوری و اطلاعات طرح سرشماری پزشک خانواده شهری وارد سامانه خدمات سلامت ایرانیان می‌شود.

وی عنوان کرد: 35 منطقه برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کرمان در نظر گرفته شده است و اجرای طرح سرشماری پزشک خانواده شهری تا نیمه تیر ماه امسال ادامه دارد.

شمسی از فعالیت 35 مرکز بهداشت در شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری به 51 مرکز بهداشت نیاز داریم که این مراکز باید توسط بخش خصوصی فعال شوند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده روستایی طرح موفقی در کشور است، ابراز داشت: اجرای طرح پزشک خانواده موجب کاهش مراجعه غیر ضروری مردم به پزشکان متخصص، کاهش هزینه‌ها و سردرگمی بیماران می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان بیان داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری خدمات سطح یک درمان شامل فرانشیز و دارو به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.

شمسی با اشاره به اینکه طرح سرشماری پزشک خانواده شهری در کرمان در مراحل مقدماتی است از مردم خواست تا همکاری لازم را در زمینه اجرای این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماموران طرح سرشماری پزشک خانواده شهری در کرمان دارای کارت شناسایی هستند، ابراز داشت: مردم اطلاعات مورد نیاز را با خیال آسوده در اختیار این ماموران قرار دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول