اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد

وجود 1400 راس آهو در حیات وحش زنجان

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طبق آخرین سرشماری حیات وحش در استان زنجان یک هزار و 400 آهو زندگی می‌کنند.

وجود 1400 راس آهو در حیات وحش زنجان

تورج قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ضروری است همه افراد جامعه برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر گیاهان داروئی دارای مناطق بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: منطقه بلقیس شهرستان ماهنشان از مناطق بکر تولیدات گیاهان داروئی کشور محسوب می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از رویش لاله‌های واژگون به عنوان گونه‌ای نادر در استان زنجان خبر داد و گفت: این گونه در کشور نایاب است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از تنوع گیاهی مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: ضروری است اقدامات لازم برای حفظ تنوع گیاهی در استان صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به وجود لاله واژگون در مناطق حفاظت شده استان زنجان یادآور شد: از این گونه نادر، حراست‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و افزایش پوشش گیاهی تلفات حیات‌وحش استان زنجان کاهش می‌یابد.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به سرشماری حیات‌وحش استان زنجان در شهریور ماه سال جاری خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری حیات وحش در استان زنجان یک هزار و 400 آهو زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه خراسانلوی ابهر نیز 30 راس آهو وجود دارد، افزود: با توجه به افزایش پوشش گیاهی انتظار می‌رود تعداد آهو‌ها در استان زنجان افزایش یابد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌شود، افزود: ضروری است این معادن ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند.

وی با اشاره به تعامل مناطق معدنی استان زنجان با اداره‌کل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تاکنون مشکل حادی در این زمینه به وجود نیامده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بیشترین معادن استان زنجان در مناطق حفاظت شده قرار دارد، تصریح کرد: معادن طبق قانون ملزم به ایجاد فضای سبز، عدم تخریب غیرقابل جبران و برداشت‌های غیرمجاز هستند، چرا که در این صورت با این معادن طبق ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.

وی با اشاره به معادنی که در نزدیکی روستاها و سدها قرار دارند، یادآور شد: ضروری است این معادن در زمینه رعایت ضوابط قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.

قاسمی با بیان اینکه هر ساله معادن استان زنجان پایش می‌شوند، افزود: در هر منطقه‌ای که معادن قرار دارند، پایش صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مشکلات معادن استان زنجان احصا شده و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد، تا در صورت مغایرت با قوانین برخوردهای لازم انجام شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول