اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

دکترین انقلاب به سرعت در جهان مادی پخش شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بسطام با بیان اینکه امام خمینی(ره) محدود به زمان و مکان نبود، گفت: دکترین انقلاب اسلامی به سرعت در جهان مادی پخش شد.

دکترین انقلاب به سرعت در جهان مادی پخش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام عباس معصومی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد مصلای شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه رجب و ارتحال امام خمینی در سخنانی افزود: بنیان‏گذار کبیر جمهوری اسلامی با درایت و فهم زمان و مکان و شرایط توانست با تیزبینی و درایت، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در ایران سرنگون و الگوی حکومت اسلامی را در جهان پایه‏گذاری کند.

وی با اشاره به ترس استکبار از پایه‏ریزی حکومت اسلامی گفت: استکبار جهانی خود خوب می‏دانست در جهانی که تمام مکاتبش با شکست رو به ‏رو شده، مکتب اسلام می‏تواند به سرعت رشد کرده و جهان را فتح کند و به همین خاطر از ابتدای پیروزی انقلاب درصدد محو آن برآمد.

امام جمعه بسطام با اشاره به مدیریت امام در اداره انقلاب افزود: امام با درایت و مدیریت بالا و با کنترل شرایط به خوبی توانست انقلاب را رهبری کند و با جملات کوتاه اما پر مغز خود، کاخ استکبار را در سراسر جهان به لرزه درآورد و این مدیریت امام در جهان بی‏نظیر است.

معصومی با اشاره به رهنمودهای امام در حفظ نظام گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب به تبیین حکومت اسلامی پرداختند و نقش حاکم و مردم را در این حکومت به خوبی ترسیم و تبیین کردند.

امام جمعه بسطام افزود: این امر باعث شد که دکترین این انقلاب به سرعت در جهان مادی پخش شود و دانشمندان غربی و شرقی را به خود مشغول سازد.

وی با اشاره به سخن یک دانشمند ایتالیایی افزود: پروفسور "پروولسی" ایتالیایی، استاد ایران‏شناسی در دانشگاه رم می‌گوید که مهم‌ترین عملکرد آیت‌الله خمینی(ره) امکان‏پذیر ساختن انقلاب اسلامی بود، آن هم در کشوری که تمدن و فرهنگی قوی را در سابقه خود دارد.

امام جمعه بسطام بیان کرد: این کار باعث شد تا مردم ایران فرهنگ واقعی و قدیمی خود را که همان فرهنگ اسلامی بوده بشناسند، این در حالی بود که تا قبل از انقلاب اسلامی، تنها آوایی که از ایران بلند بود و معیار شناخت جهانیان از کشور ایران اعلام می‌شد، صدای غرب‏زدگی بود.

معصومی گفت: حال که 23 سال از ارتحال این مرد بزرگ می‏گذرد، می‏توانیم شاهد باشیم که نظریه امام در باب حکومت اسلامی جهان را فرا گرفته است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی، الگویی تمام عیار برای مستضعفان جهان شده و این یکی از دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) است که ما به عنوان نمونه‏ای کامل باید قدردان آن باشیم و با برگزاری جلسات و برنامه‏های مختلف در تبیین تفکرات امام راحل در جهان و کشور عزیزمان کوشش کنیم.

این مراسم به همت ستاد ارتحال امام شهرستان شاهرود و سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول