اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس / پایانی

جمهوری اسلامی بر شایسته‌سالاری استوار است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اصل کلیدی شایسته‌سالاری استوار است.

جمهوری اسلامی بر شایسته‌سالاری استوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله کرمان تکیه بر شایسته‌سالاری با محوریت توانایی، کارآیی و دانش‌محوری در برابر خداوند و خلق را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اصل ولایت‌فقیه نیز مبتنی بر این شاخصه است.

وی بیان داشت: ولایت‌فقیه به معنی شایسته‌سالاری در دوران رحلت امام معصوم است، اصل امامت، رهبری و زعامت انسان معصوم دست یافته به بالاترین مدارج علمی و معرفت یعنی شخص ولایت‌فقیه که مبتنی بر شایسته‌سالاری است.

ابوترابی عنوان کرد: ولایت‌فقیه به معنی ولایت انسان شایسته و آراسته به علم، تقوا، عدالت، شهامت و شجاعت است و نظام جمهوری اسلامی بر اصل کلیدی شایسته‌سالاری استوار است.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر در دفاع مقدس چهره‌های شایسته فرماندهی نیروهای مسلح را نداشتند و اگر سردار سلیمانی‌ها با تکیه بر دانش و ظرفیت مدیریتی برتر در جایگاه مدیران ارشد سپاه نبودند، شاهد این پیروزی عزت‌بخش نبودیم.

وی ابراز داشت: از ویژگی‌های دیگر انقلاب اسلامی این است که دنیا را وسیله‌ای برای حیات ابدی بدل کرده و امام راحل مظهر این تفکر بود، ایشان هیچ تعلقی به دنیا و عالم طبیعت نداشت.

‌ابوترابی عنوان کرد: امام خمینی (ره) ‌این نگاه را زنده کرد و امروز قلب نورانی رهبر معظم انقلاب لبریز از عشق به لقای خدای سبحان و زیارت ذات اقدس احدیت در لباس مقدس شهادت است.

وی تصریح کرد: اگر این نگاه به دنیا در دنیای اسلامی با سخن الهی امام تبلور نیافته بود، قطعاً مقاومت لبنان شکل نمی‌گرفت.

ابوترابی گفت: ویژگی دیگر انقلاب اسلامی اراده و عزم استوار برای تغییر نظم حاکم بر جهان و نفی نظام سلطه است و تا قبل از درخشش حضرت امام کدام نیروی انقلابی به فروپاشی نظام سلطه فکر می‌کرد.

وی ابراز داشت: امام نه تنها به ملت‌ها قدرت مقابله با مزدوران آمریکا و شرق و غرب را یاد داد، بلکه ایده مبارزه با نظام حاکم بر جهان و فروپاشی نظام سلطه در قلب جوانان اسلام مانند بذری پاشیده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام به ما آموخت که باید در مقابل استکبار جهانی ایستاد، امام به ما آموخت که اسلام از قدرت برتر برای فروپاشی نظام‌های سلطه‌گر است و امروز نیز خلف صالح ایشان پرچمدار این آرمان و ایده اسلامی در دنیای اسلام است.

وی گفت: خاورمیانه دیروز ‌محل تاخت و تاز قدرت‌های شیطانی و سلطه بی‌چون و چرای مستکبران آمریکای جهانخوار بود و خاورمیانه امروز نمایشگاه اقتدار اندیشه ملی و اسلامی و شکوه و تجلی اندیشه‌های امام راحل است.

ابوترابی بیان داشت: خاورمیانه دیروز نماد جامعه صهیونیست نامشروع بود، اما خاورمیانه امروز فرزندان امام در جنگ 33 روزه مقابل دنیای زر و زور ایستادند و رژیم صهیونیستی را به تسلیم در برابر اراده خود شکست دادند.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: تولید ملی باید به عنوان دغدغه اساسی و کلیدی در دستور کار دولت، مجلس و آحاد ملت به ویژه روشنفکران، سرمایه‌گذاران و مدیران قرار گیرد.

ابوترابی عنوان کرد: ما باید با حمایت و پشتیبانی جدی و معنی‌دار از کار و سرمایه ایرانی برای تبدیل شدن ‌جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ اقتصادی تلاش کنیم.

وی افزود: تلاش غرب برای این است که ما را در تنگناها قرار دهد و این فرصتی است که رابطه خود را با آنها قطع کنیم.

ابوترابی خاطر نشان کرد: باید به دنیا درس بدهیم که ملت ما می‌تواند در دهه چهارم انقلاب با تکیه بر قدرت دفاعی، علمی، امنیتی و سیاسی خود بر قدرت بزرگ دنیا تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول