اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

اشتون در برابر جمهوری اسلامی ایران تعظیم کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: اشتون با انتخاب پوششی متفاوت با مذاکرات قبلی نشان داد که در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تعظیم می‌کند.

اشتون در برابر جمهوری اسلامی ایران تعظیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر اظهار کرد: اگر از ابعاد مختلف به مذاکرات جمهوری اسلامی و 5 + 1 نگاه کنیم، نکات قابل توجهی را متوجه می شویم.

وی افزود: یکی از این نکات، مکان برگزاری آن در بغداد است، کشوری که آمریکایی‌ها با ورود به آن متحمل خسارت‌های فراوان جانی و مالی شدند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: زمان مذاکرات نیز از دیگر نکات ویژه این مهم است، سوم خرداد به عنوان سالروز آزادسازی خرمشهر بیانگر این مطلب است که بیداری اسلامی از فیضیه در سال 42 و دفاع مقدس آغاز شد و امروز در حال گسترش بوده و همچنین رفتار اشتون به عنوان رئیس 5 + 1 بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اشتون با تغییر لباس خود و انتخاب پوششی متفاوت با مذاکرات قبلی که تقریبا مانند مانتو بود، نشان داد که در مقابل علم، دانش، ایمان و اقتدار نماینده جانباز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تعظیم می‌کند.

عابدینی تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش باید در برابر خواسته‌های مشروع جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری مصر، اذعان کرد: اخبار نشان می‌دهد که اسلام‌گرایان در انتخابات مصر پیشتاز هستند که امیدواریم در دور نخست نیز پیروز شده و انتخابات مصر به دور دوم کشیده نشود، هرچند در دور دوم نیز اسلام‌گرایان به پیروزی می‌رسند.

عابدینی ادامه داد: نگاه مردم مصر، نگاهی دینی است و دخالت غربی‌ها در سرنوشت این کشور چیزی جز نفرت بیشتر مصری‌ها نسبت به غربی‌ها را در بر نخواهد داشت.

وی یادآور شد: مواضع مردم مصر، ضد صهیونیستی است و مصری‌ها با مشاهده مواضع جدی ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران، به ما اعتماد کرده و مقام معظم رهبری را می‌پذیرند زیرا تنها کشوری که با جدیت و تمام قد در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است.

عابدینی ابراز کرد: نفوذ مقام معظم رهبری در مردم مصر به وضوح دیده می‌شود و نفوذ تفکر امام راحل در بین اندیشمندان، روحانیان، اخوان‌المسلمین و دانشگاه الازهر، نشان‌دهنده آینده روشن مصر است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: علاقه مردم مصر به سیدحسن نصرالله نیز از دیگر موارد مهمی است که نوید آینده‌ای روشن برای این کشور را می‌دهد.

وی با اشاره به آغاز ایام‌البیض و اعتکاف، عنوان کرد: قزوین از جمله شهرهای مذهبی است که از زمان شیخ بهایی، اعتکاف در آن برپا می‌شود و استقبال مردم از این مراسم مذهبی به حدی زیاد و پرشور است که مساجد قزوین ظرفیت لازم برای همه معتکفان را ندارند.

عابدینی یادآور شد: مراسم اعتکاف در دانشگاه‌ها نیز با شور و اشتیاق دنبال می شود که دانشگاه‌های قزوین نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور میزبان دانشجویان معتکف هستند.

وی با اشاره به برپایی همایش عبدالجلیل رازی قزوین با پیام مقام معظم رهبری در قم و ادامه این همایش در قزوین، یادآور شد: عبدالجلیل راضی قزوینی از افرادی بود که در قرن ششم در برابر مهاجمان به دین و ولایت سینه سپر کرد و کتب ارزشمندی را نیز به رشته تحریر درآورد که مورد تحسین و تعریف مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول