اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه امینی در گیلان

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت علامه امینی در تیرماه سال جاری در این استان خبر داد.

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه امینی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله بابایی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بیشترین فعالیت رسانه‌های گیلان در بزرگداشت علامه شیخ عبدالحسین امینی (ره) نویسنده کتاب ارزشمند غدیر اظهار کرد: امسال میلاد امام علی (ع) با ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد مصادف شده است.

وی ادامه داد: امام (ره) 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و برنامه‌ها در سال جاری با توجه به این موضوع اجرا می‌شود.

بابایی‌پور به تولید 2 هزار و 509 دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز گیلان با موضوع غدیر اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه دو مناسبت مذکور را در نمازهای جمعه برای مردم تبیین می‌کنند.

مسئول دفتر موسسه احیای میراث مکتوب شیعه در گیلان خواستار برگزاری مراسم‌های مختلف در مساجد استان با موضوع غدیر شد و تصریح کرد: امسال پایگاه‌های کمیته امداد در مکان‌های اعتکاف در استان استقرار می‌یابند تا مردم در ایام اعتکاف به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و بانی یتیمان شوند.

وی با اشاره به برگزاری دو مراسم بزرگداشت علامه امینی تا کنون در گیلان، بیان کرد: مراسم بزرگداشت علامه امینی در تیرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

بابایی‌پور از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت علامه شیخ عبدالحسین امینی (ره) در آبان ماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: کنگره مذکور به منظور تبیین ابعاد مختلف حیات علمی و عملی علامه امینی به‌ویژه نقش کتاب غدیر در پاسخگویی به شبهه‌های غدیری برگزار می‌شود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان به شناسایی 27 عنوان کتاب‌های خطی با موضوع غدیر و تشیع در این استان اشاره کرد و یادآور شد: کتاب‌های اثبات خلافت علی (ع) تالیف محمدطاهر لاهیجانی، اصول دین تالیف محمدشفیع بن محمدسعید گیلانی، اصول دین تالیف افصح المتکلمین ابوالقاسم املشی، تجوید تالیف ناصربن علی بن حسین گیلانی و .... با تلاش موسسه احیای میراث مکتوب شیعه در گیلان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول