اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی‌:

منزل علامه امینی در روستای سردهای سراب‌ مرمت میشود

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی‌ گفت: مرمت و بازسازی خانه علامه امینی در روستای سردهای سراب از ماه آینده آغاز خواهد شد.

منزل علامه امینی در روستای سردهای سراب‌ مرمت میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، تراب محمدی عصر امروز در کار‌گروه گردشگری سراب با اشاره به اینکه احیا و بازسازی این خانه جزو مصوبات سفر دوم استانی دولت بوده است، اظهار داشت: رقم 500 میلیون ریال برای بازسازی این خانه تخصیص یافته است، ضمن آنکه سال گذشته این خانه به مبلغ 700میلیون ریال از مالک خصوصی آن خریداری و به تملک میراث فرهنگی درآمد.
وی با بیان اینکه امروزه وجود آب گرم‌های معدنی از مولفه‌های توریسم سلامت محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرستان سراب به لحاظ وجود آب‌های گرم معدنی دارای ظرفیت ویژه در این بخش است که در صدد ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه هستیم.
محمدی، احداث راه ارتباطی چهار آبگرم معدنی سراب به یکدیگر، ایجاد کمپ‌های گردشگری و سرویس‌های بهداشتی در مناطق ویژه و بهسازی و آسفالت مسیر آبگرم روستای «اردها» را از مهم‌ترین اقدامات انجام یافته اعلام کرد.
وی ادامه داد: مرمت و بازسازی مساجد شاهزاده قاسم سراب، روستای اسنق و جمال‌آباد از دیگر پروژه‌های اجرایی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در شهرستان سراب است که 20میلیاردریال هزینه شده است.
محمدرضا بیرامی فرماندار شهرستان سراب نیز در این جلسه با اشاره به طبیعت زیبای دامنه کوه‌های بزقوش و سبلان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در این مناطق تاکید کرد و گفت: با اتصال راه ارتباطی آبگرم‌های معدنی می‌توان گردشگرانی را که به قصد استفاده از آب‌های معدنی سرعین و طبیعت استان‌های شمالی کشور از این منطقه عبور می‌کنند جذب کرد.
وی از طولانی شدن مدت اجرای پروژه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان گله کرد و گفت: از محل اعتبارات عمرانی سراب برای بازسازی و توسعه مناطق گردشگری یک میلیارد و 650 میلیون ریال اختصاص یافته که با توجه به وسعت و استعداد های منطقه این رقم ناکافی است.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر تکمیل پروژه‌های در حال اجرای سازمان میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در محل یادمان شهدای گمنام شهر مهربان تاکید کرد.
مجید نصیرپور خواستار ایجاد موزه سنگی و سفالی در سراب شد و بر پیگیری ایجاد منطقه ویژه گردشگری روستای سهزاب در دامنه ارتفاعات سبلان و تکمیل بازسازی پل گاودوش آباد تاکید کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول