اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر با موضوع خطبه غدیر از پنجم بهمن ماه در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر
محمد‌حسین شفیعی‌ها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر با موضوع غدیر به عنوان محوری‌ترین مسئله فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام از پنجم تا 13 بهمن‌ ماه جاری در قزوین برگزار می‌شود.
وی در رابطه با نحوه برگزاری این جشنواره بیان کرد: خوشنویسان متعددی از سراسر کشور در این جشنواره ملی شرکت کرده‌اند، تابلوهای مورد توجهی با کلمات و عبارات مربوط به غدیر هم در این جشنواره قرار گرفته و بهترین شرایط برای بازدید عموم مردم در این جشنواره آماده شده است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به این مطلب که قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای شناساندن هنر خوشنویسی قزوین به دیگر نقاط و ایجاد بستر مناسب برای رشد این هنر، جشنواره‌های عمده خوشنویسی را برگزار کرده و در آینده نیز بر تعداد این جشنواره‌ها افزوده می‌شود.
شفیعی‌ها ادامه داد: دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی قزوین در بهار سال آتی، جشنواره ملی خوشنویسی آیات با محوریت قرآن کریم و پیش از آغاز محرم سال آتی و همچنین جشنواره خوشنویسی غدیر از نمونه فعالیت‌هایی است که پایتخت خوشنویسی ایران آماده برگزاری آن است.
وی در پایان با تأکید بر ارزشمند بودن آثار شرکت‌کننده در این جشنواره خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر با حضور مسئولان استانی و با معرفی نفرات برتر در 13 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/گ2000


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول