اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد خبر داد

آموزش 750 هزار نفر در فرهنگسرای غدیر مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد گفت: 750 هزار نفر مخاطب کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای غدیر مشهد هستند.

آموزش 750 هزار نفر در فرهنگسرای غدیر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ احمد محمدی ظهر امروز در تور خبری نیم‌روزه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد وی‍ژه خبرنگاران اظهار داشت: 11 سال پیش این ساختمان با کاربری فرهنگسرا با زیربنایی حدود 5 هزار متر و مساحتی محیطی حدود 17 هزار متر در منطقه شش مشهد که کم‌برخوردار است، افتتاح شد.

محمدی با اشاره به داشتن خانه نجوم فعال با پنج عدد تلسکوپ در این فرهنگسرا افزود: کتابخانه تخصصی نجوم، افلاک نمای مکانیکی از جمله امکانات ما در این بخش است ضمن اینکه در نمایشگاه نجوم سال گذشته در کوهسنگی 25 هزار مخاطب فعال داشتیم.

وی با اشاره به تشکیل کلاس‌های فعال در زمینه نجوم به صورت مقدماتی و تکمیلی گفت: تا سال گذشته عضو رسمی ستاد استهلال هلال ماه بودیم و هنوز به صورت غیر رسمی نیز فعالیت داریم.

محمدی یادآور شد: این مجموعه دارای کتابخانه‌ای با 25 هزار عنوان با 12 هزار عضو ثابت و 2 هزار عضو فعال است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما ضمن اضافه کردن کتاب‌های کمک درسی به کتابخانه، ‌12 واحد آموزشی را در این مجموعه راه‌اندازی کردیم.

محمدی 750 هزار نفر را مخاطبان کلاس‌های آموزشی به صورت عضویت ثابت یاد کرد و افزود:‌ مبالغ اخذ آموزش‌ها بسیار پایین‌تر از قیمت‌های بخش خصوصی است.

مدیر فرهنگسرای غدیر با اشاره به اجرای طرح قاصدک ویژه مهدکودک‌ها گفت:‌ در این طرح کلاس‌های آموزشی این سنین، ‌مهارت‌آموزی،‌ خلاقیت و استعدادیابی، ‌قصه‌گویی، ‌زندگی پیامبران و دیگر موضوعات آموزش داده می‌شود.

وی نمازخانه، ‌اتاق کنفرانس و سالن همایش با ظرفیت 380 نفر را از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه خواند و افزود: ‌از سالن ورزشی توپی که قابلیت برگزاری 12 رشته را دارد به عنوان محل ورزش بانوان در تمام ماه‌های سال استفاده می‌کنیم ضمن اینکه 12 رشته ورزشی نیز برگزار می‌شود.

محمدی افزود: فرهنگسرای غدیر دارای بزرگترین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در شهر است ضمن اینکه خانه اسباب‌بازی و برنامه‌های اوقات فراغت نیز در دستور کار روزانه است.

وی با اشاره به برگزاری تور نیم‌روزه میم مثل مهارت در این فرهنگسرا گفت: ‌با شناسایی مسئله مهارت توانستیم این موضوع را به نحو مطلوب اجرا کنیم.

محمدی مخاطب طرح فوق را نوجوانان سوم راهنمایی تا اول دبیرستان یاد کرد و افزود: این تور 25 هزار نفر را با مفهوم و نگاه مهارت آشنا کرد و هدف از آن حساس‌سازی و معرفی مشاغل و مهارت‌های جامعه است.

در ادامه بازدید خبرنگاران غرفه‌های مهارت مطالعه و یادگیری، ‌غرفه مالی و اقتصادی، ‌شهروند الکترونیک، ‌پرورش ماهی‌های زینتی ‌پرورش قارچ، مهارت‌های فنی حرفه‌ای، ‌مکانیک، ‌لوازم خانگی،‌ مهارت‌های خانه‌داری، ‌غرفه حکاکی، قلم‌زنی سنگی، غرفه مشاوره تحصیلی و کتابخانه تخصصی کودک نوجوان بازدید شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول