اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ابعاد شخصیتی امام به نسل جوان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: در برهه کنونی ضرورت دارد تا ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل جوان شناسانده شود.

ابعاد شخصیتی امام به نسل جوان شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی(ره) نه تنها موجبات احیای دین اسلام را فراهم ساخت، بلکه سایر ادیان الهی نیز حیات خود را مرهون معمار کبیر انقلاب هستند.

وی اظهار داشت: امام راحل زنده شدن دوباره ایمان در پیروان همه ادیان الهی را سبب شدند و این نظریه امام که حاکمیت دین بر جهان هنوز آغاز نشده است، در دورانی مطرح شد که سایر نظریه‏پردازان وابسته به دستگاه سلطه جهان استکبار با تبلیغات گسترده درصدد القای اتمام دوران حکومت‏های دینی بودند.

* انقلاب اسلامی، بستری برای انقلاب امام عصر(عج)

علاءالدینی همچنین اضافه کرد: بر اساس نظریه حقیقی امام راحل، انقلاب اسلامی ایران بستری برای بیداری اسلامی همه جهان و مقدمه‏ای برای ظهور منجی عالم بشریت، امام عصر(عج) است.

به گفته امام جمعه دماوند، تحولات امروز جهان اسلام نوری بسیار ضعیف نسبت به وقایعی است که با ظهور آن حضرت خورشیدوار بر عالم بشریت خواهد تابید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، نه تنها حکومت‏های استوار بر پایه ادیان الهی مسیری رو به افول را سپری نمی‏کنند، بلکه نسل امروز بشر تشنه چنین حکومت‏هایی است.

علاءالدینی اضافه کرد: بیداری اسلامی جاری در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و حتی قلب نظام سرمایه‏داری برگرفته از انقلاب اسلامی بوده و انقلاب ایران شمعی مقابل خورشید انقلاب اسلامی امام زمان(عج) است.

امام جمعه دماوند در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران به نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

علاءالدینی اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها مردم منطقه، بلکه سردمداران نظام سلطه و استکبار جهانی نیز به قدرت و نفوذ معنوی ایران اسلامی اذعان دارند و همه پذیرفته‏اند که ایران اسلامی قدرتی بارز در منطقه و حتی جهان است.

* شخصیت امام به تبیین بیشتری نیاز دارد

امام جمعه دماوند، بر لزوم شناساندن ابعاد گوناگون و والای شخصیتی امام خمینی(ره) و افکار راه‏گشای آن رهبر فرزانه به نسل‏های سوم و چهارم انقلاب تأکید کرد.

وی ادامه داد: از مسائل مورد اهمیت در شناساندن امام راحل به نسل جوان، رویارویی با توطئه‏چینی‏های دشمنان و مقابله با قصد استکبار برای به فراموشی سپردن درس‏های برگرفته از مکتب خمینی(ره) توسط نسل امروز جامعه اسلامی است.

* هراس دشمن از نام خمینی(ره)

به گفته امام جمعه دماوند، دشمنان اسلام و انقلاب حتی پس از ارتحال جانگداز امام راحل نیز از نام خمینی(ره) در هراس هستند و همواره می‏کوشند تا راه بنیان‏گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در جهان ادامه نیابد.

علاءالدینی برای تشریح دلایل وحشت دشمن از رهبر کبیر انقلاب، به مقاله‏ای مندرج در روزنامه "شرق‏الاوسط" اشاره کرد و گفت: در همان اوان انقلاب، مقاله‏ای در روزنامه شرق‏الاوسط با عنوان "ان الخمینی حیر الغرب و ازعج الشرق و احرج العرب و شغل العالم" به چاپ رسید.

امام جمعه دماوند ادامه داد: ترجمه فارسی این جمله آن است که "امام خمینی(ره) غرب را به زانو درآورد، شرق را به تحیر واداشت و عالم را به خود مشغول کرد".

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول