اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات استان اصفهان:

198 مسجد از محل وجوه دریافت زکات در اصفهان ساخته شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان از محل وجوه دریافت زکات، 198 مسجد در سطح استان ساخته شده‌اند.

198 مسجد از محل وجوه دریافت زکات در اصفهان ساخته شد

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که در سال گذشته میزان وجوه جمع‌آوری شده از زکات به چه میزان بوده است، اظهار داشت: در سال 90، بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای روستاهای زکات‌دهنده کمک‌های تشویقی قرار داده است، بیان داشت: دولت معادل پرداخت زکات، بودجه برای ساخت بناهای عام‌المنفعه و عمران این روستاها هزینه می‌کند.

دبیر ستاد احیای زکات استان اصفهان با اشاره به اینکه از محل وجوه دریافت زکات سال گذشته 198 مسجد در سطح استان اصفهان ساخته یا تعمیر اساسی شده‌اند، تصریح کرد: برای ساخت یا مرمت و بازسازی هر مسجد، بسته به نوع تعمیرات بین 30 تا 700 میلیون ریال از محل درآمدهای جمع‌آوری زکات هزینه شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که کدام یک از شهرستان‌های استان اصفهان بیشترین میزان زکات را در سال 90 پرداخت کرده‌اند، گفت: اردستان و فریدن از بین شهرستان‌های استان، بیشترین میزان وجوه زکات را جمع‌آوری کرده‌اند.

رنجبر پرداخت زکات را یک فریضه الهی خواند و یادآور شد: براساس مصوبات ستاد احیای زکات کشور، 30 درصد زکات جمع‌آوری شده در اختیار فقرا، مستمندان و افراد بی‌بضاعت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول