اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

ارائه آموزش به عاملین زکات در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از ارائه آموزش‌های لازم برای عاملین زکات در سطح استان قم خبر داد و گفت: تعمیق فرهنگ زکات در جامعه و ایجاد باور در میان مردم نسبت به وجوب زکات بسیار ضروری است.

ارائه آموزش به عاملین زکات در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نخستین جلسه ستاد زکات استان قم بر ضرورت فعال‌تر شدن ستاد زکات استان و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای فرهنگسازی و تبیین این فریضه مهم تاکید کرد و گفت: مردم باید به خوبی با آثار ارزنده مادی و معنوی پرداخت زکات در ابعاد فردی و اجتماعی آشنا باشند تا نسبت به انجام این فریضه الهی هر چه بیشتر توجه کنند.

استاندار قم با بیان اینکه باید زمینه‌ها و ظرفیت‌های جمع‌آوری زکات در میان کشاورزان استان شناسایی شود خاطر نشان کرد: در استان قم در سال گذشته حدود 130 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که اعتبارات معادل آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش‌ها و روستاهای استان و رسیدگی به محرومین و مستضعفان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات و مبلغان حوزوی به ویژه در فصل برداشت محصول، نقش مؤثری در آگاه کردن مردم نسبت به وجوب پرداخت زکات و آثار و برکات آن دارند تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی همه نهادهای مسئول شاهد رونق و شکوفایی پرداخت زکات در کشورمان و در استان قم باشیم.

موسی‌پور از ارائه آموزش‌های لازم برای عاملین زکات در سطح استان قم خبر داد و گفت: تعمیق فرهنگ زکات در جامعه و ایجاد باور در میان مردم نسبت به وجوب زکات بسیار ضرورت داشته و باید از سوی مسئولان امر با جدیت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی رئیس ستاد زکات استان و امام جمعه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه خداوند متعال زکات را همچون نماز برای مسلمانان واجب فرموده است خواستار تبیین اهمیت و ضرورت پرداخت زکات در جامعه شد و گفت: مکتب والای اسلام بر اخلاص در پرداخت خمس و زکات تاکید بسیاری دارد.

وی همچنین بر هماهنگی و برنامه‌ریزی در امر تبلیغات و تبیین ضرورت پرداخت زکات تأکید کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول