اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

رسانه‌های بیگانه حرف‌های پوسیده چند قرن قبل را مطرح می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه با روی کار آمدن لائیک، دین کنار گذاشته شد و دانش به عرصه پا گذاشت گفت: امروز رسانه‌های بیگانه حرف‌های پوسیده چند قرن قبل را می‌زنند در حالی که مدرس فریاد زد که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست.

رسانه‌های بیگانه حرف‌های پوسیده چند قرن قبل را مطرح می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدمهدی عبدخدایی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی و علل به وجود آمدن آن در ایران اظهار کرد: تفاوتی که مسیحیت با اسلام دارد، این است که مسیحی‌ها معتقدند باید اول ایمان کسب کرد و سپس عقل را، ولی اسلام تأکید می‌کند که نخست تعقل کن و بعد ایمان بیاور.

وی افزود: علم خط قرمز ندارد ولی مذهب خط قرمز دارد و این برای همه مذاهب است، مخصوصا مسیحیت.

عبدخدایی عنوان کرد: دانشمندان اروپایی از قرن 15 میلادی در صدد بودند که علم را از کلیسا جدا کنند و دانشگاه‌های مطرح اروپا مانند آکسفورد، سوربن و ... نیز از عصر رنسانس ایجاد شدند.

وی اضافه کرد: وقتی جامعه مدرنیته به وجود آمد، بنا شد تا عقل و علم به جای ایمان جامعه را اداره کنند.

این استاد فلسفه تأکید کرد: در همین دوران نیز سکولاریزم پدیدار و مذهب نیز به عنوان امری شخصی در جوامع اروپایی مطرح شد.

وی تصریح کرد: لائیک نیز پس از این دوره به وجود آمد و با روی کار آمدن لائیک، دین به طور کامل کنار گذاشته و تنها دانش به عرصه پا گذاشت.

عبدخدایی یادآور شد: امروز نیز رسانه‌های بیگانه حرف‌های پوسیده چند قرن قبل را به زبان می‌آورند در صورتی که مرحوم مدرس فریاد زد که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست.

عبدخدایی خاطر نشان کرد: امروز به برکت نفس امام خمینی (ره) انقلاب در حال گسترش است، زیرا امام نگفت که دروازه‌ها را با جنگ باز کنیم بلکه ایشان تأکید داشتند، تفکر ما دروازه‌ها را باز می‌کند.

وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) آن را پایه‌ریزی کرد، صادر شده و در مصر، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شاهد به بار نشستن آن هستیم.

عبدخدایی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران زیربنای تمام حرکت‌های ضداستعماری دنیا شده و این امام خمینی (ره) بود که زنگ این حرکت را به صدا درآورد.

وی ادامه داد: همانطور که قرن چهارم، قرن شکوفایی علم در جهان اسلام بود، امیدواریم قرن ما نیز قرن شکوفایی علم و اقتصاد باشد و این مهم با تلاش همه‌جانبه میسر می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول