اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام مبارک اعتکاف

معتکفان چهارمحال و بختیاری رایگان عضو کتابخانه می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام مبارک اعتکاف معتکفان به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی این استان درمی‌آیند.

معتکفان چهارمحال و بختیاری رایگان عضو کتابخانه می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی عصر امروز در نشست با کتابداران این استان اظهار داشت: ایام‌البیض فرصت مغتنمی برای بهره‎گیری از ارزش‌های معنوی و دست یافتن به رحمت و مغفرت الهی است.

وی افزود: این ایام همچنین فرصت مناسبی برای کتاب خواندن به‎ویژه مطالعه کتب مذهبی و دینی و آگاهی از آثار و نتایج دعا و عبادت است چرا که مطالعه و دانایی راهی به سوی درست زندگی کردن و خدا را بهتر شناختن است.

صادقی از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت بهره‌گیری بیشتر از این ایام خبر داد و گفت: دایر کردن کتابخانه‌های موقت با قراردادن قفسه‌های کتب دینی و مذهبی و کتب آیت‌الله مطهری در محل‌های اعتکاف و برگزاری مسابقات کتابخوانی از تفسیر سوره حجرات از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در ایام اعتکاف محسوب می‎شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در این مدت معتکفین به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی این استان درمی‌آیند.

وی همکاری در توزیع سحری و افطاری بین معتکفین با در اختیار قرار دادن وسایط نقلیه را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در ایام اعتکاف برشمرد.

صادقی در ادامه با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه و پیشرفت می‎شود، افزود: اگر می‌خواهیم در زمینه علم و دانش به پیشرفت برسیم باید به امر کتاب و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کتاب مهم‌ترین ابزار تکامل بشری، میراثی ماندگار و مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول