اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن:

آب شرب دامداران مناطق ییلاقی فومن بهداشتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از آبرسانی و بهداشتی کردن آب شرب دامداران و دام‌ها در مناطق ییلاقی این شهرستان خبر داد.

آب شرب دامداران مناطق ییلاقی فومن بهداشتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدرضا ابراهیم‌زاده عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به بهداشتی کردن آب شرب دامداران و دام‌ها در ییلاق‌های این شهرستان اظهار کرد: از سال 85 تاکنون طرح بهداشتی آب شرب دامداران و دام‌ها برای مناطق ییلاقی در فومن آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 130 عدد آبشخور چهار متری و دو متری از جنس گالوانیزه و ضد زنگ به همراه 40 هزار متر لوله پلی‌اتیلن 1.5 اینچ مخصوص انتقال آب بین دامداران عشایری فومن توزیع و در چشمه‌های ییلاقی نصب شده است.

این مسئول، نیز مبلغ 500 میلیون ریال برای ساخت آبشخور بتنی و بازسازی چشمه و توزیع آبشخور فلزی دو متری و توزیع لوله آب یک اینچ فشار قوی اعتبار اختصاص یافته و در دست برنامه است.

وی، درباره وضعیت دامی فومن، خاطرنشان کرد: فومن 2 هزار و 800 نفر عشایر و 83 هزار گوسفند و بز و 5 هزار گاو بومی ییلاق‌رو دارد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه سالانه فومن 2 هزار و 600 تن گوشت قرمز و 6 هزار و 200 تن گوشت سفید تولید می‌شود، اذعان کرد: فومن دارای 110 هزار رأس دام با 7 هزار و 500 نفر دامدار و 46 واحد مرغداری صنعتی گوشتی است.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول