اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت آب و فاضلاب خلخال:

سد بفرآجرد آب شرب خلخال را در درازمدت تأمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال گفت: با تکمیل احداث سد بفرآجرد آب شرب شهرستان خلخال در درازمدت تأمین می‌شود.

سد بفرآجرد آب شرب خلخال را در درازمدت تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی‌الله سلیمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهری خلخال اظهار داشت: پیش‌بینی تنظیمی 4.5 میلیون متر مکعب آب در سد بفرآجرد به نظر می‌رسد در آینده جوابگوی نیاز آب مصرفی شهرستان خلخال باشد.

وی با بیان این‌که مصرف سالانه آب شرب و صنعتی خلخال پنج میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با برخی افزایش ظرفیت در احداث و تکمیل سد بفرآجرد بتوان نیاز آینده مردم منطقه را پاسخی حقیقی داد.

سلیمی خاطر نشان کرد: ایجاد یک مجتمع آبرسانی روستایی با تأمین آب از این سد بر حجم مشکلات افزوده و نگرانی‌ها را چندین برابر می‌کند که در این زمینه بهتر است با برنامه‌ریزی دقیق به گونه‌ای عمل کرد تا مشکلات و نارسایی‌ها به سرعت برطرف شود.

رئیس آبفای خلخال اضافه کرد: پروژه در حال احداث سد بفرآجرد که با هدف تأمین آب شرب خلخال احداث می‌شود با ظرفیت کنونی جوابگوی نیاز آب شهروندان نبوده اما با تغییرات در تنظیم این سد می‌توان مشکلات و معایب احتمالی را برطرف کرد.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: برخی آلودگی چاه‌های موجود که تأمین آب سالم شهروندان را بر عهده دارند، تهدیدی جدی به شمار می‌روند که در این باب باید فکری اساسی و اندیشه‌ای حقیقی شود.

این مسئول بیان کرد: آب شرب مصرف شهر خلخال از چند چاه عمیق و نیمه‌عمیق واقع شده در امتداد رودخانه خلخال‌چایی تأمین می‌شود که ورود برخی مواد آلاینده به آن نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

سلیمی استفاده از انواع کودهای شیمیایی و حیوانی در مزارع حاشیه رودخانه و برداشت مصالح رودخانه را تهدیدکننده چاه‌های تأمین آب شرب شهروندان خلخال اعلام کرد و گفت: در این زمینه باید دقت لازم انجام شود تا مبادا سلامتی مردم تهدید شود.

به گزارش فارس، رئیس شرکت آب و فاضلاب خلخال افزود: اگر چه تجهیزات تصفیه آب پس از دریافت آب چاه‌ها در محل پمپاژ آب احداث شده و تمهیدات لازم برای تهیه آب سالم و بهداشتی انجام شده ولی انتظار می‌رود با همکاری مسئولان عضو شورای حفاظت از منابع آب خلخال مشکلات پیش رو برطرف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آب شرب سالم از هرگونه آلودگی در اختیار شهروندان خلخالی قرار گیرد تا مشکلات پیش آمده نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول