اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

48 روستای کوثر از آب شرب سالم بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: 48 روستای شهرستان کوثر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

48 روستای کوثر از آب شرب سالم بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستایی در کوثر با بیان اینکه 48 روستای شهرستان کوثر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، اظهار داشت: 16 هزار نفر در این روستاها از آب شرب سالم بهره‌مند بوده و میانگین مصرف آنها نیز 15 لیتر است.

وی گرایش به مطالعه و احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی را یادآور شد و تصریح کرد: با عملیاتی شدن 318 کیلومتر خط انتقال و احداث تصفیه‌خانه اهالی 99 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس‌ساداتی اجرای سه پروژه تا پایان سال‌جاری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: 11 پروژه آبرسانی روستایی در دست اقدام است که در مناسبت‌های مختلف این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و همشهریان می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: در کنار توجه به تأمین آب شرب روستایی، راهسازی نیز از دیگر اولویت‌ها و تاکید مسئولان استانی و کشوری است به طوری که راه‌ ارتباطی 15 روستا آماده آسفالت است.

وی ادامه داد: این مسیرها به طول 44 کیلومتر در دست اقدام است که 12 میلیارد ریال برای احداث آنها هزینه شده و آماده آسفالت‌ریزی می‌باشد.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر بیان کرد: پس از آسفالت‌ریزی اهالی 15 روستا از نعمت راه مناسب و ایمن بهره‌مند شده و تسهیل در تردد وسایط نقلیه و رونق کشاورزی را شاهد می‌باشیم.

رئیس‌ساداتی یکی از شاخص بودجه سال 91 را افزایش اعتبارات روستایی اعلام کرد و گفت:‌ در کنار توجه جدی به راه روستایی اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای 50 خانوار شهرستان کوثر اجرا می‌شود.

وی ایجاد راهکار و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه روستایی این شهرستان را مؤثر دانست و خواستار بهره‌گیری مناسب و بهتر از توانایی‌ها و استعدادهای روستاها برای ایجاد مشاغل پایدار و در نتیجه حفظ جمعیت و پویایی روستاها اعلام کرد.

رئیس‌ساداتی محدودیت فصل کاری را نیز یادآور شد و افزود: افزایش اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به روستاها صرف تأمین آب شرب،‌ حل مشکل جاده روستایی، احداث زمین ورزشی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح‌های زیربنایی دیگر در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول