اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

کیفیت آب شرب بیرجند مورد تأیید مرکز بهداشت نیست

خبرگزاری فارس:‌ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند یکی از مشکلات بهداشتی این شهرستان را مشکل آب شرب عنوان کرد و گفت: با وجود اظهارنظر برخی از مسئولان در مورد بهداشتی بودن آب بیرجند این مسئله مورد تأیید مرکز بهداشت بیرجند نیست.

کیفیت آب شرب بیرجند مورد تأیید مرکز بهداشت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند مسائل بهداشتی جامعه را یک امر فرابخشی دانست و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در قبال مسائل بهداشتی مسئول هستند و باید به وظایف خود در مورد این مسائل عمل کنند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مشکلات بهداشتی شهرستان بیرجند عنوان کرد و گفت: باید مواردی که سلامتی مردم این منطقه را تهدید می‌کند در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همپوشانی نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.

*22 مصوبه کارگروه سلامت بیرجند اجرایی نشده است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از تشکیل پنج جلسه این کارگروه در سال 90 خبر داد و افزود: مجموع این جلسات 65 مصوبه داشته است که از این تعداد تاکنون 33 مصوبه کاملا اجرایی شده، 10 مصوبه در دست اجرا است و 22 مصوبه نیز اجرا نشده است.

ابطحی به مهم‌ترین مشکلات بهداشتی احصا شده شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: عرضه قلیان در سفره‌خانه‌های سنتی و استفاده خانواده‌ها در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی یکی از این مشکلات است چرا که با وجود تبلیغاتی که صنایع دخانی در مورد بی‌ضرر بودن قلیان انجام می‌دهند این مسئله مورد تایید مراکز بهداشتی نیست.

وی ادامه داد:‌ بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف هر بار قلیان معادل مصرف 80 تا 100 نخ سیگار است و از طرف دیگر تنباکو و توتون‌ به کار رفته در قلیان از بی‌کیفیت‌ترین نوع آن است که ضرر زیادی را برای سلامتی افراد دارد.

*مرگ 60 هزار ایرانی بر اثر مصرف سیگار و قلیان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: بر اساس آمار موجود سالیانه 60 هزار نفر در کشور ما بر اثر مصرف سیگار، قلیان و بیماری‌های وابسته به آن جان خود را از دست می‌دهند که باید اطلاع‌رسانی دقیقی در این مورد انجام شود.

*دفع غیربهداشتی زباله در مناطق روستایی و شهری باید ساماندهی شود

ابطحی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهری و روستایی شاهد دفع غیربهداشتی زباله هستیم، اظهار داشت: این موارد باید ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول