اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-13

بهره‌مندی 1000 روستای گیلان از آب شرب و سالم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در دولت نهم و دهم بالغ بر یک هزار روستای گیلان با جمعیتی معادل 176 هزار و 283 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 1000 روستای گیلان از آب شرب و سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فرامینی صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه یکصدمین دستاورد سفر هیئت دولت در محل پارک قدس رشت با اشاره به فعالیت شرکت آب و فاضلاب گیلان اظهار کرد: این شرکت به استناد قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی مصوب 12 آذر سال 74، از سال 77 تاسیس شد و فعالیت مستقل خود را آغاز کرد.

وی، فعالیت شرکت آب و فاضلاب روستایی را زیر نظر وزارت نیرو و در راستای خدمت به روستاییان ذکر کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نهم و دهم نهایت تلاش خود را برای رسیدگی به نیازهای روستاییان مبذول داشته‌اند تا زیرساخت‌های اقتصادی روستاها تثبیت، رشد و توسعه یابد.

این مسئول، ادامه داد: شرکت آبفار گیلان نیز در راستای شعار دولت خدمتگزار در زمینه عدالت گستری و برطرف کردن محرومیت‌ در بخش‌های زیربنایی از جمله آب آشامیدنی و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش و کوشش زیادی داشته است به طوری که تنها در سال‌های اخیر و همزمان با رویکرد جدید دولت‌های نهم و دهم توانسته است با بهره‌گیری از توان متخصصان و مساعدت و همکاری تمام مسئولان امر جمعیت زیادی از مردم روستاهای استان را از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند کند.

وی، لوله‌گذاری 65 هزار و 86 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه، حفر 148 حلقه چاه، احداث 55 هزار و 530 متر مکعب مخازن بتنی و فلزی، یک‌هزار و 430 لیتر بر ثانیه تامین آب را از جمله اقدام‌های شرکت آبفار گیلان در مدت فعالیت دولت نهم و د هم ذکر کرد.

فرامینی افزود: برای انجام عملیات آبرسانی مذکور بالغ بر یک‌هزار و 57 میلیارد ریال برای بهره‌مندی بیش از یک‌هزار روستا با جمعیتی معادل 176 هزار و 283 نفر هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آبفار گیلان با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان خاطرنشان کرد: تا سال 84 مقدار 7 هزار و 390 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب روستایی انجام شده بود که این مقدار در دولت نهم و دهم تا فروردین 91 به 5 هزار و 334 کیلومتر رسیده است.

وی، اضافه کرد: تا سال 84 تعداد 653 روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شده بودند و در دولت نهم و دهم تعداد یک‌هزار و 40 روستا از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گفته فرامینی، تا سال 84 تعداد 60 هزار و 733 خانوار روستایی گیلان دارای آب بهداشتی و سالم شده بودند که این مقدار در دولت نهم و دهم به 176 هزار و 283 خانوار رسیده است.

وی، با بیان اینکه آبرسانی به 403 روستا در دست اقدام است، تصریح کرد: سال گذشته 230 هزار و 84 خانوار از آب سالم بهره‌مند شدند و 250 لیتر بر ثانیه ظرفیت آب روستایی استان تامین شده است.

این مسئول، ایجاد 42 باب ایستگاه پمپاژ، هفت تصفیه‌خانه فیزیکی، 6 هزار و 500 متر مکعب مخازن، 249 کیلومتر خط انتقال، 28 دهنه چشمه، یک‌هزار و 556 کیلومتر شبکه توزیع و حفر 15 حلقه چاه را از جمله اقدام‌های شرکت آبفار گیلان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی آبرسانی به 350 روستای دیگر استان در دستور کار است، ابراز کرد: با آبرسانی به این تعداد پروژه جمعیتی بالغ بر 20 هزار و 32 خانوار از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

فرامینی، حفر 14 حلقه چاه، 25 دهنه چشمه، 273 کیلومتر خط انتقال، یک هزار و 712 کیلومتر شبکه توزیع، ایجاد 7 هزار و 150 متر مکعب مخازن، 40 باب ایستگاه پمپاژ و 8 باب تصفیه‌خانه فیزیکی را از جمله برنامه‌های سال جاری شرکت آبفار گیلان ذکر کرد و یادآور شد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری معادل 520 میلیارد ریال مصوب شده است.

وی اذعان کرد: با انجام پروژه‌های آبرسانی در سال جاری 275 لیتر بر ثانیه ظرفیت آب روستایی تامین می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول