اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل:

55 درصد جامعه عشایری اردبیل از آب شرب بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: 55 درصد جمعیت عشایری استان اردبیل برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

55 درصد جامعه عشایری اردبیل از آب شرب بهره‌مند هستند

معرفت آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از برخورداری جامعه عشایری استان اردبیل از آب شرب، راه مناسب و سوخت فسیلی خبر داد و اظهار داشت: 55 درصد جامعه عشایری استان از آب شرب سالم و بهداشتی و 49 درصد از راه مناسب بهره‌مند بوده و خانوار اسکان یافته نیز 3.4 درصد است.

آذری برخورداری عشایر از سوخت فسیلی را 60 درصد اعلام کرد و گفت: تعداد خانوارهایی که از آب شرب بهره‌مند هستند از 7 هزار و 52 خانوار، راه دسترسی مناسب 6 هزار و 400 خانوار، اسکان یافته 510 خانوار و بهره‌مند از سوخت فسیلی 7 هزار و 590 خانوار است.

وی به رتبه‌های عشایر استان در سطح ملی اشاره کرد و یادآور شد: جامعه عشایری استان اردبیل رتبه هشتم جمعیت انسانی، رتبه پنجم جمعیت دامی، رتبه چهارم مرتع و رتبه سوم تولیدات لبنی را در سطح جامعه عشایری کشور دارا است.

مدیر امور عشایری استان اردبیل با اشاره به بهره‌مندی جمعیت عشایری استان از راه‌های فرعی و اصلی خاطرنشان کرد: یک هزار و 324 کیلومتر راه اصلی و فرعی برای جامعه عشایری احداث شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

آذری به مهمترین پروژه‌های اجرایی عشایر استان اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: پروژه آبرسانی آج‌اشمه با هدف تامین آب شرب 204 قشلاق و بهره‌مندی 2 هزار و 617 خانوار با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان عملیاتی شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌پروژه پمپاژ قلی‌بیگلو نیز به صورت مشترک با آذربایجان شرقی با پوشش 900 هکتار از اراضی منطقه با صرف اعتبار یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان اجرایی شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول