اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

50 درصد آب شرب زنجان از سد تهم تامین می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: 50 درصد از آب شهر زنجان از سد تهم تامین می‏شود.

50 درصد آب شرب زنجان از سد تهم تامین می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسلم پورنصرت بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه زنجان اظهار داشت: سرانه مصرف آب در استان زنجان 20 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‏‌ها سرانه مصرف در استان زنجان 170 لیتر بوده است، خاطر نشان کرد: بعد از اجرای این قانون میزان سرانه مصرفی مردم استان به 150 لیتر رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه صرفه‏‌جویی و ترویج فرهنگ کاهش مصرف آب یکی از برنامه‏‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان است، اضافه کرد: مردم با صرفه‏‌جویی می‏توانند سرانه مصرف آب را 20 لیتر دیگر کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه 14 درصد از جمعیت شهری استان زنجان به فاضلاب وصل هستند، اضافه کرد: با برنامه‏‌ریزی‏های صورت گرفته می‏‌توان این میزان را در سه شهر از استان افزایش داد.

پورنصرت با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در حال حاضر 18 شهر با جمعیتی بالغ بر 660 هزار نفر را پوشش داده است، تصریح کرد: در شهر زنجان از نظر کمی مشکلی وجود ندارد اما شهرهای گرماب و ماهنشان از نظر کیفی به‌ویژه شوربودن آب مشکلاتی دارند.

وی با اشاره به بهره‏‌برداری از فاز نخست تصفیه‏‌خانه شهرستان ابهر در هفته دولت، یادآور شد: فاز دوم این پروژه نیز در حال اتمام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به مشکلات این شرکت اظهار داشت: مردم از فواید نصب فاضلاب آگاهی چندانی ندارند و در مراحل اولیه کار نسبت به نصب فاضلاب احساس نیاز نمی‏‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وصل‌شدن شهروندان به فاضلاب و حفاظت از آب‏های زیرزمینی از جمله مهم‏ترین طرح‏های شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان محسوب می‏شود، ادامه داد: اگر آب‏های زیرزمینی آلوده شوند پاکسازی آنها مدت‏ها طول می‏کشد.

پورنصرت همچنین الزام دستگاه‏های اجرایی استان زنجان به نصب انشعابات فاضلاب را از مصوبات سفر هیئت دولت به استان زنجان برشمرد و گفت: دستگاه‏ها باید در این زمینه الگوی مردم باشند.

وی همچنین به ارائه وام به متقاضیان نصب فاضلاب در استان زنجان اشاره کرد و افزود: افرادی که ضامن ندارند خود شرکت آب و فاضلاب استان، آنها را ضمانت می‏‌کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول