اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور مطرح کرد

کمبود منابع آبی در سراسر ایران/ هر متر‌مکعب ‌آب شرب 1500 تومان هزینه در بردارد‌

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در سراسر ایران با کمبود منابع آبی روبه‌رو هستیم‌ و حجم زیادی از آب شربی که در اختیار روستاها قرار می‌گیرد، برای مصرف دام‌ها استفاده می‌شود.

کمبود منابع آبی در سراسر ایران/ هر متر‌مکعب ‌آب شرب 1500 تومان هزینه در بردارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، با حضور مشاور وزیر نیرو، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان لرستانی پروژه آبرسانی چشمه کوثر پلدختر افتتاح شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور عصر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی چشمه کوثر پلدختر گفت: آبرسانی یکی از خدمات دولت است که این کار با جدیت تمام برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم تکمیل شده است.

مهدی ثمره هاشمی افزود: 500 میلیارد تومان از مازاد درآمد نفت برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی کشور اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اعتباری که از سوی دولت دهم به آب کشور اختصاص یافته نسبت به دولت‌های قبلی چشمگیر است، اظهار کرد: اعتباراتی از جمله 40 میلیارد تومان به آب‌رسانی روستاهای استان لرستان اختصاص داده شده و همچنین 500 میلیارد تومان از مازاد درآمد نفت برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی کشور اختصاص و 400 میلیارد تومان نیز  از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه تخصیص داده شده که این اعتبارات منهای اعتبارات مجتمع آب‌رسانی است که از محل دو درصد اعتبار نفت و خشکسالی محقق شده است.

ثمره هاشمی متذکر شد: در کشور بیش از 52 هزار روستا داریم که 38 هزار از این روستاها جمعیت بالای 20 خانوار دارند که باید آب‌رسانی شوند، حتی اگر آب‌رسانی با تانکر صورت گیرد.

وی بر مصرف بهینه آب شرب در کشور تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور با کمبود منابع آبی روبه‌رو هستیم، اما متأسفانه دیده می‌شود، حجم زیادی از آب شربی که در اختیار روستاها قرار می‌گیرد، برای مصرف دام‌ها استفاده می‌شود، در حالی که هر متر‌مکعب از این آب 1500 تومان هزینه در بردارد.

ثمره‌هاشمی اشاره کرد: در برخی از نقاط کشور مردم از آب به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند که نیاز است، آنها انشعابات غیرمجاز نداشته باشند و برای مصرف بهینه آب کنتور نصب کنند.

مشاور وزیر نیرو گفت: چشمه کوثر پلدختر با هزینه هفت میلیارد و 500 میلیون به بهره‌برداری رسید.

ثمره‌هاشمی در ادامه گفت: بخشی از اعتباراتی که با فروش اوراق مشارکت حاصل می‌شود، برای آب‌رسانی از طریق کاکارضا به شهرستان خرم‌آباد در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه عمومی کشور هرساله مبالغ قابل ملاحظه‌ای به طور متمرکز برای ساماندهی فاضلاب روستاها در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: برای شبکه‌های فاضلاب روستایی کشور قراردادی با بانک توسعه اسلامی به مبلغ 200 میلیون یورو امضاء شده که برای ساماندهی فاضلاب 110 روستای اولویت دار در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا کشور در ادامه از در دست ساخت بودن 230 طرح فاضلاب شهری در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ثمره هاشمی افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.

طرح بزرگ مجتمع آبرسانی کوثر پلدختر آب شرب 40 روستا با 12 تا 15 هزار نفر جمعیت را زیر  پوشش قرار می‌دهد.

طول خط انتقال آب چشمه کوثر 61 کیلومتر است، که تا روستای جلگه خلج آب آشامیدنی  مورد نیاز مردم را  تامین می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول