اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس بزرگ‏ترین حادثه تاریخ معاصر است

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران یکى از بزرگ‏ترین حوادث تاریخ معاصر جهان و از عظیم‏ترین رخدادهاى تاریخ انقلاب اسلامى است.

دفاع مقدس بزرگ‏ترین حادثه تاریخ معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سعید اللهیاری ظهر امروز در مراسم مشترک پایگاه‏های بسیج کارمندی و کارگری سپاه شاهرود اظهار داشت: این حادثه نماد و تبلور صف‏آرایى سازمان یافته و تهاجمى قدرت‏هاى بزرگ استکبارى دوران جنگ سرد و قدرت‏هاى منطقه‏اى آن دوران علیه انقلاب اسلامى است.

وی افزود: جنگ تحمیلى استثنایى‏ترین جنگ در عصر جهان 2 قطبى بود، زیرا در آن دوران همه جنگ‏هاى ‏منطقه‏اى به صورت نیابتى انجام مى‏گرفت، به این معنى که جنگ‏هاى منطقه‏اى، مقیاس کوچکى از رویارویى 2 ابرقدرت بود که به صورت کنترل شده در یک منطقه رخ می‏داد و در چارچوب برخورد و تضاد منافع و استراتژى‏هاى 2 ابرقدرت انجام مى‏شد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در واقع جنگ‏هاى منطقه‏اى دوران پس از جنگ جهانى دوم تا فروپاشى اتحاد شوروى، تماماً جلوه‏اى از رویارویى 2 قدرت بزرگ آمریکا و شوروى بود که توسط کشورهاى اقمارى آنان انجام مى‏شد.

اللهیاری افزود: جنگ‏هاى دو کره و جنگ ویتنام نمونه این وقایع بود، اما جنگ تحمیلى جنگى بود که در آن دو ابرقدرت در یک جبهه واحد و در یک طرف مخاصمه و به صورت هم‏گرا عمل مى‏کردند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، یکى از سخت‏ترین آزمون‏هاى ملت ایران است که میانگین مقاومت ملت ایران را در یک جنگ بزرگ که ظاهر آن منطقه‏اى ولى واقعیت آن بین‏المللى است، نشان مى‏دهد.

اللهیاری با اشاره به فتح خرمشهر افزود: یکى از فرازهاى زیبا و دل‏نشین و نقاط عطف مهم بلکه مهم‏ترین نقطه عطف استراتژى جمهورى اسلامى در دفاع ‏مقدس، فتح خرمشهر یا عملیات بیت‏المقدس است.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: عملیات بیت‏المقدس در واقع آخرین حلقه از استراتژى آزادسازى سرزمین‏هاى اشغالى کشور بود که به تأمین تمامیت ارضى کشور انجامید و علاوه بر آن، مهم‏ترین منطقه استراتژیک جنگ را از اشغال دشمن آزاد ساخت و جمهورى اسلامى ایران را در موضعى کاملاً برتر قرار داد.

اللهیاری افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فتح خرمشهر فتح ارزش‏های الهی و زبونی کفر و استکبار بود و این درس بزرگی است که ما از فتح خرمشهر می‏توانیم بگیریم.

این مراسم به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و با حضور بیش از 100 نفر از بسیجیان در اداره مخابرات شهرستان شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول