اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کشور:

دوران دفاع مقدس جوهر ذاتی ملت ایران را نمایان کرد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کشور گفت: جنگ صحنه‌ای است که یک ملت ناگفته‌ها و ناشناخته‌های شخصیتی خود را در آن نشان می‌دهد و در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران جوهر ذاتی و والای خود را نشان داد.

دوران دفاع مقدس جوهر ذاتی ملت ایران را نمایان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محسن مومنی در آیین تجلیل از پدیدآورندگان کتاب "نورالدین پسر ایران" اظهار کرد: مردم ایران در این جنگ چهره و هویت جدید خود را که پس از انقلاب اسلامی کسب کرده بودند نشان دادند که این امر در آثار و ادبیات حوزه دفاع مقدس به خوبی نمایان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارزش ادبی و هنری آثار حوزه دفاع مقدس، بیان جنبه‌های جدید هویت ملت ایران موجب جذب استادان، دانشمندان و جامعه‌شناسان غربی به این آثار شده است.

مومنی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب که فرمودند " شناختن هویت جدید ایرانی برای آمریکا دارای اهمیت است"، خاطرنشان کرد: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ادبیات جنگ این ویژگی‌ها را در خود دارد.

رئیس حوزه هنری اظهار کرد: در جنگ ضعف و قوت یک کشور نمایان می‌شود که خوشبختانه ایران اسلامی سربلند از این امتحان خارج و ایمان بالای مردم به خدا به نمایش درآمد.

مومنی اضافه کرد: در این دوران معلوم شد که در سایه ایمان الهی و ارتباط مردم با خدا، ملت می‌تواند به عزت دیگری دست یابد که با گذشت زمان این موارد شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که به‌صورت خاطرات رزمندگان در زمینه جنگ نوشته می‌شود در آینده به‌عنوان یک سند تاریخی تلقی خواهد شد.

مومنی ادامه داد: این آثار ارزشمند تنها در حکم یک خاطره باقی نمی‌مانند و از هم‌اکنون شاهد تاثیرگذاری این کتاب‌ها در جامعه هستیم.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه تاثیرگذاری ذات اثر هنری است، گفت: امروز در میان تمام آثار ادبی و هنری کشور، هیچ موضوعی مانند دفاع مقدس تاثیرگذار نیست.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس و شهدا همچنان هدایتگر هستند و در آینده جلوه‌گری آن بیشتر خواهد شد.

مومنی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در ادبیات و هنر جهانی شده و جایگاه مناسبی داشته باشیم باید به حوزه ادبیات دفاع مقدس روی آورده و در این عرصه فعالیت بیشتری کنیم.

آیین تجلیل از پدید آورندگان کتاب "نورالدین پسر ایران" توسط  اداره کل ارشاد استان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی در سطح استان و برای تجلیل از قهرمان اصلی این کتاب و نویسنده آن همزمان با سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول