اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ثارالله:

دفاع مقدس باید ریشه‌یابی شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر فتح خرمشهر و دوران هشت ساله دفاع مقدس، ریشه‌یابی صحیح انجام نشود، نسل جوان با این دوران آگاه نمی‌شود.

دفاع مقدس باید ریشه‌یابی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار روح‌الله نوری در پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله، میلاد امام محمدباقر (ع) و حلول ماه رجب را تبریک گفت و سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر توسط مدافعان ایران اسلامی و یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشت.

وی تصریح کرد: تدابیر ارزشمندی برای برگزاری کنگره 128 شهید تبلیغات استان کرمان به عمل آمد.

نوری گفت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه ثارالله، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، استانداری، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، هیئت رزمندگان و هیئت‌های مذهبی و تمام اعضای منتسب به ستاد کنگره در همفکری و تدوین برنامه‌ها اقداماتی به عمل آوردند.

وی چاپ چند کتاب از آثار و خاطرات شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله، کتاب اشعار شاعران استان کرمان، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و اقدامات رسانه‌ای و هنری را از جمله برنامه‌های جنبی یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله برشمرد.

نوری عنوان کرد: اگر فتح خرمشهر و دوران هشت ساله دفاع مقدس ریشه‌یابی صحیح انجام نشود، این دوران برای نسل جوان مأنوس نمی‌شود.

وی گفت: حزب بعث بعد از اینکه احساس کرده بود بعد از شاه به واسطه پشتیبانی آمریکا امتیازی را از دست داده است، اقدامات ریشه‌ای را برای جبران ضعف خود به عمل آورد.

نوری افزود: توسعه سازمان نیروهای مسلح، ارتباط تنگاتنگ با حاکمان سرسپرده خاورمیانه و عرب، ارتباط با اروپا و غرب، اقدام به اخراج امام از عراق و به شهادت رساندن روحانیون شیعه در عراق از جمله اقدامات حزب بعث برای جبران نبود شاه در منطقه است.

وی با بیان اینکه صدام به صورت کودتای خاموش بر مسند قدرت نشست، تصریح کرد: آمادگی رزم در سطوح نیروهای مسلح، تجدید قوا، بازکردن پاسگاه‌ها و جاده‌های مرزی، دخالت در امور استان‌های مرزی ایران، ارسال سلاح به خوزستان و کردستان از زمان قدرت گرفتن صدام آغاز شد.

نوری اظهار داشت: عراق در برنامه از پیش تعیین شده در برابر خبرنگاران قطعنامه بین ایران و عراق را ابطال و دستور هجوم به مرزهای ایران اسلامی را صادر کرد.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه عراق توانست، خرمشهر و صدها روستا و ده‌ها شهر را اشغال کند، گفت: مردم پشت سر امام راحل و روحانیت در برابر حکومت ستم‌شاهی مبارزه را دنبال می‌کردند.

نوری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقاتی در کشور روی داد که به جای تقویت نیروهای مسلح برعکس عمل شد که از آن جمله می‌توان به کاهش مدت سربازی، کاهش نیروهای ارتش، فسخ قراردادهای خرید شش فروند زیردریایی و تعداد زیادی تانک اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط جمهوری اسلامی در حالی این گونه بود که در طرف دیگر عراق با هماهنگی با استکبار جهانی 578 روز خرمشهر را اشغال کرد.

نوری عنوان کرد: در زمان بنی‌صدر چند عملیات برای بیرون راندن دشمن از مرز در جاده ماهشهر به آبادان، منطقه هویزه و دشت عباس صورت گرفت که با شکست روبه‌رو شد.

وی اظهار داشت: بعد از فرار بنی‌صدر استراتژی دفاعی رزمندگان اسلام تغییر کرد و روحیه انقلابی بر نیروهای مدافع انقلاب حاکم شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: در طراحی تاکتیک و در مدیریت برنامه‌ای طی چند ماه چندین عملیات موفق انجام شد که کمر ارتش بعث شکسته شد که از آن جمله می‌توان به طریق‌القدس، حصر آبادان، فتح‌المبین و بیت‌المقدس اشاره کرد.

نوری خرمشهر قهرمان را نماد موفقیت عملیات‌های رزمندگان دانست و ادامه داد: تمام توان و تلاش صدام در آن نقطه خلاصه شده بود و بیش از 36 هزار نیروی مسلح کارآزموده برای دفاع از خرمشهر مستقر بودند.

وی گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر بیش از 19 هزار نفر از عراقی‌ها تسلیم شدند و بقیه کشته، مجروح و یا مفقود شدند و تعداد کمی توانستند از بین خطوط دفاعی رزمندگان که از دژ مرزی جاده بین خرمشهر و بصره را بسته بودند و جان سالم به در ببرد.

نوری ابراز داشت: خرمشهر مظهر عزت ملت ایران و ارزش دینی و انقلابی ملت ما است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول