اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مدیریت پسماند کرج:

بازیافت زباله بدون کار فرهنگی مقدور نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاکید کرد: برای انجام طرح‌های کلان در حوزه بازیافت زباله نیازمند انجام کارهای فرهنگی و افزایش آگاهی مردم هستیم.

بازیافت زباله بدون کار فرهنگی مقدور نیست

رضا مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متأسفانه ما در کشور با دو مشکل مهم در حوزه تولید و دفن زباله رو به ‌رو هستیم که همین امر آسیب‌های زیادی به اقتصاد مردم و دولت وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: مشکل نخست این است که حجم تولید زباله در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و مردم ما حجم زیادی از زباله را به صورت روزنامه تولید و به طبیعت و محیط زیست اضافه می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مشکل بعدی مربوط به بازیافت زباله‌های تولید شده است که متأسفانه بهره‌برداری مناسبی از بازیافت زباله‌ها نداریم، به همین دلیل ضمن آسیب رساندن به محیط زیست، از نظر اقتصادی نیز نمی‌توانیم بهره‌برداری مطلوبی از بازیافت زباله داشته باشیم.

مدنی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر این که برای رفع مشکلات فوق باید چه راهکارهایی اندیشیده شود؟ گفت: در گام نخست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و نگاه مردم به تولید زباله باید تغییر کند.

وی افزود: مردم ما باید از میزان خسارات مالی که به دلیل تولید زیاد زباله به کشور و خود آنها تحمیل می‌شود، آگاه شده و اطلاعات شهروندان نسبت به این موضوع افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در بخش بعدی موضوع مهمی که باید به مردم آموزش داده شود، تفکیک زباله از مبدأ است.

مدنی گفت: تفکیک زباله در پایان کار و در زمانی که زباله‌های یک شهر در محوطه‌ای انباشه می‌شوند، بسیار سخت بوده و هزینه‌های میلیاردی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که با ارائه آموزش‌های ساده به شهروندان و انجام تفکیک زباله از مبدأ، هم هزینه‌های انجام این مهم کاهش می‌ِیابد و هم انجام مراحل بازیافت زباله به شکل مطلوبی اجرایی می‌شود.

مدنی تأکید کرد: در صورت تحقق این مهم به جای اینکه زباله‌ها را در محیط زیست دفن کرده و به آن آسیب برسانیم،  درآمدهای اقتصادی زیادی نیز برای بیت‌المال ایجاد می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: برای آگاه‌سازی شهروندان و انجام فرهنگ‌سازی مناسب، نیاز است که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و هم‌چنین رسانه‌ها تلاش جدی‌تری انجام داده و با دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها تعامل و همکاری بیش‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول