اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

آغاز عملیات اجرایی کارخانه زباله‌سوز ساری تا یک ماه آینده

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران از آغاز عملیات اجرایی کارخانه زباله‌سوز ساری تا یک ماه آینده خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه زباله‌سوز ساری تا یک ماه آینده

سید عیسی هاشمی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به ساخت کارخانه زباله‌سوز در برخی از شهرهای مازندران بیان داشت: ساخت کارخانه زباله‌سوز دو شهر مازندران را شرکت TTS در اختیار گرفته که در شهرستان ساری این کارخانه با ظرفیت 400 تن و در نوشهر نیز با ظرفیت 200 تن ساخته می‌شود.

وی افزود: این شرکت قرارداد خود را برای دو شهر ساری و نوشهر منعقد کرده است البته در نوشهر ساخت این کارخانه آغاز شده و در حال اجرای ابنیه فنی قرار دارد.

هاشمی حیدری با اعلام اینکه در ساری نیز شرکت مالزیایی در حال تجهیز کارگاه و محصور کردن زمین است، گفت: برای مطالعات زمین‌شناسی و کارهای اجرایی آن گمانه‌زنی‌هایی آغاز شده و تا یک ماه آینده کار اجرایی آن انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به چگونگی احداث کارخانه زباله‌سوز در شهرهای آمل و بابل تصریح کرد: مسئولیت ساخت شرکت زباله‌سوز در آمل و بابل برعهده شرکت SWT است که این شرکت نیز مالزیایی بوده و به عنوان سرمایه‌گذار وارد شده است.

هاشمی حیدری اضافه کرد: در شهرستان بابل قرارداد منعقد شده و منتظر تحویل زمین هستیم.

وی افزود: باید مردم نیز شناخت کافی نسبت به کارخانه زباله سوز پیدا کنند زیرا این کارخانجات در حقیقت نیروگاه‌هایی هستند که سوخت‌شان زباله است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به احداث این کارخانه در آمل ابراز داشت: شورای اسلامی این شهر در مورد برخی از نکات آن حرف داشت و بنا بر اعلام شفاهی شهردار توافق‌های لازم انجام شد البته حدود 90 درصد مشکل این زمین با اداره منابع طبیعی حل شده است و باید جانمایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این شهرستان برای احداث زباله‌سوز در دو مکان بحث داریم، تصریح کرد: به هر حال بهترین مکان برای این منظور زمین شرکت دیزل سنگین(دسا) است و مکان دیگر نیز در ابتدای جاده هراز است.

هاشمی حیدری یادآور شد: از نظر منابع طبیعی این مکان‌ها مشکل خاصی ندارند البته مسئولان شهری باید پیگیری کنند تا با آماده شدن قرارداد و منعقد شدن آن با طرف مالزیایی باید زمین تحویل داده شود و شرکت مورد نظر در ظرف 15 روز کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول