اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

معضل زباله مازندران با تکنولوژی نانو برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: دانشجویان مازندرانی با استفاده از فناوری نانو مشکل زباله مازندران را برطرف می‌کنند.

معضل زباله مازندران با تکنولوژی نانو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید علی‌اکبر طاهایی عصر امروز در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات آیت‌الله آملی با تاکید بر اینکه امروز انباشت زباله از سال‌های گذشته از مشکلات و معضلات بزرگ استان به شمار می‌رود، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل برای رفع این معضل از طریق نانو اعلام آمادگی کردند که در این راستا سه میلیارد ریال اعتبار پژوهشی در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید پژوهش‌های دانشگاهی بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند، اظهار داشت: آن مقاله‌ای ارزش دارد که بتواند به شکوفایی استعدادهای درون کشور منجر شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه امروز که می‌خواهیم از زباله تولید برق انجام دهیم باید دید چند استاد دانشگاه به عنوان ناظر می‌توانند در این پروژه حضور داشته باشند، افزود: رسیدن به این هدف‌گذاری که بتوانیم از تمامی رشته‌ها برای توسعه مناطق خود استفاده کنیم مدنظر استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه می‌تواند با ایجاد موسسات پژوهشی میزان آسیب‌های وارد شده به کشاورزان را کاهش دهد، گفت: امروز متاسف می‌شویم که به برنجکاران آملی بگوییم از دستگاه نشاکاری استفاده کنند که ساخت کشور چین است.

طاهایی یادآور شد: آموزش عالی باید بتواند در حوزه توانایی‌های استان و کشور به تولید اقدام کند.

وی با بیان اینکه برون‌داد مراکز دانشگاهی باید برای جامعه موثر باشد، اظهار داشت: اگر پژوهش بتواند مشکلات جامعه را رفع کند آنگاه به اهداف خود در این زمینه دست یافته‌ایم.

طاهایی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد آمل می‌تواند در ایجاد رشته‌های میان رشته و آینده پژوهشی در استان پیشگام باشد، تصریح کرد: رشته‌های آینده پژوهشی نقطه عطفی در آموزش عالی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول