اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس:

وضعیت کشتارگاه و دفن زباله در اسلامیه نامناسب است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان فردوس گفت: وضعیت کشتارگاه و دفن زباله در باغشهر اسلامیه بسیار نامناسب است.

وضعیت کشتارگاه و دفن زباله در اسلامیه نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان فردوس اظهار داشت: دفن زباله در اسلامیه نامناسب و وضعیت نابسامانی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت مردم و جامعه افزود: شهرداری اسلامیه باید زباله‌های این شهر را به سایت بهداشتی فردوس منتقل و محیط زیست نیز باید با شهرداری اسلامیه برخورد و جریمه‌ای برای این اقدام نامناسب در نظر بگیرد.

معاون فرماندار فردوس وضعیت کشتارگاه اسلامیه را نیز نامناسب دانست و تصریح کرد: این کشتارگاه در محدوده مسکونی واقع شده و در سلامت مردم منطقه تاثیرگذار است و از طرفی مسائل بهداشتی نیز در این کشتارگاه به خوبی رعایت نمی‌شود.

جوان با اشاره به اینکه کشتارگاه اسلامیه تنها پنج کیلومتر با کشتارگاه فردوس فاصله دارد از مسئولان مربوطه خواست که تا زمان انتقال کشتارگاه اسلامیه به خارج از محدوده مسکونی و همچنین تجهیز آن از نظر بهداشتی، کشتار فقط در کشتارگاه فردوس انجام شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان فردوس نیز از پیشرفت 30 درصدی مجتمع دامداری این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار و خریداری آب برای این مجتمع، دامداری‌های سطح شهرستان به این مکان منتقل می‌شود.

ولی‌الله داروغه افزود: در سال گذشته 75 مورد اخطاریه از سوی شبکه بهداشت و درمان به دامداران سطح شهرستان داده شد که دامداری‌های خود را به مکان مناسب منتقل کنند.

معاون فرماندار فردوس در پاسخ به رئیس اداره امور عشایر مبنی بر انتقال دامداری‌ها به مکان مناسب گفت: وقتی شهرداری اسلامیه به‌عنوان یک سازمان دولتی رفتار مناسبی با وضعیت محیط زیست ندارد دیگر باید چه انتظاری از دامداران شهرستان داشته باشیم.

جوان افزود: تا زمانی که مکان مناسبی برای دامداران در نظر گرفته نشود نباید آنها را مجبور به ترک دامداری‌ها و انتقال به مکان دیگر کرد چرا که با این اقدام برای آنان نیز مشکلاتی فراهم می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس نیز در این جلسه تصاویری از وضعیت نابسامان کشتارگاه اسلامیه را به نمایش گذاشت و گفت: ذبح شرعی در کشتارگاه اسلامیه رعایت نمی‌شود و در این مورد دامپزشکی هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.

جواد اسماعیلی افزود: وضعیت بهداشتی در کشتارگاه اسلامیه بسیار نامناسب است و با توجه به کمی مسافت این کشتارگاه با کشتارگاه فردوس بهتر آن است که این دو کشتارگاه ادغام و به یک کشتارگاه صنعتی تبدیل شود.

وی نصب پیش سردکن در کشتارگاه فردوس را نیز یکی از ضروریات شهرستان دانست و تصریح کرد: پیگیری‌ زیادی برای نصب این دستگاه شده ولی تاکنون شهرداری فردوس هیچ اقدامی در این رابطه نکرده است.

معاون فرماندار فردوس نیز خطاب به شهرداری فردوس گفت: برای خرید دستگاه پیش سردکن مبلغ 50 میلیون تومان نیاز است که این مبلغ با توجه به اعتبارات شهرداری فردوس ناچیز و قابل پرداخت است.

جوان افزود: سلامت افراد جامعه بسیار مهم و مورد توجه است و شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به خرید این دستگاه اقدام کند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول