اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

ایرانی‌ها 300 گرم بیشتر از میانگین جهانی زباله تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ‌مردم ایران بیش از 300 گرم بیشتر از سرانه استاندارد جهانی زباله تولید می‌کنند.

ایرانی‌ها 300 گرم بیشتر از میانگین جهانی زباله تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در تشریح برنامه‌های هفته زمین پاک اظهار داشت: همزمان با 40 کشور دنیا هفته زمین پاک در کشورمان از دوم اردیبهشت ماه با شعار سلامت زمین، سلامت انسان گرامی داشته شد که در این ایام سعی کردیم با برگزاری برنامه‌های مختلف با آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به اهمیت پاک نگه داشتن کره زمین اقدامات اجرایی را نیز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح استان تا هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد که پاکسازی فضاهای عمومی شهرها، توجه به مدیریت درست دفع پسماندها و همچنین حفاظت از آب، خاک و زمین به عنوان یک نعمت و موهبت خدادادی می‌توان نام برد.

حمیدی خاطر نشان کرد: با تشکیل ستاد استانی این هفته برنامه‌ها از اول اردیبهشت ماه با اجرای جمع‌آوری زباله از محدوده شورابیل آغاز شد و کارشناسان ما سعی کردند در قالب کارگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی به اقشار مختلف جامعه و آگاه‌سازی در این زمینه را انجام دهند.

این مسئول از افتتاح مجموعه امحای زباله‌های بیمارستانی به صورت نمادین در بیمارستان امام اردبیل و همکاری خوب شهرداری‌ها در جمع‌آوری پسماندها و آگاه‌سازی رسانه‌های جمعی در این ایام خبر داد و بیان کرد: ما در دو شهر بیله‌سوار و پارس‌آباد اجرای مدیریت پسماند شهری را شاهد بودیم به طوری که در تلاش هستیم در تمام شهرستان‌ها با همکاری شهرداران این طرح را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سالانه 16 میلیون تن پسماند در کشور تولید می‌شود که 47 هزار تن تولید روزانه پسماند یک رقم بالا و سرسام‌آور است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل سرانه تولید زباله در کشور را برای هر نفر 100 گرم اعلام کرد و ادامه داد: در مناطق روستایی این رقم 400 گرم می‌باشد در حالی که در دیگر کشورهای دنیا شهروندان 400 گرم و روستاییان کمتر از 150 گرم تولید زباله دارند.

حمیدی حجم تولید زباله‌های کشاورزی را نیز 170 هزار تن اعلام کرد و گفت:‌ این میزان تولید به صورت روزانه می‌تواند به شکل کمپوست به عنوان مواد عالی خاک در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی از تصویب قانون پسماند در کشور از 10 سال پیش خبر داد و افزود: تاکنون اجرای این قانون به دلایل مختلف معطل مانده بود که با تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بایست ظرف سه تا پنج سال آینده دفن بهداشتی زباله‌ها و پسماندها مدیریت شود.

حمیدی تصریح کرد: 70 درصد زباله‌های تولید شده قابلیت بازیافت و تبدیل به کود شیمیایی را دارد که در این زمینه ضرورت دارد یک بازنگری واقعی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول