اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج:

خودروهای جمع‌آوری و حمل و نقل زباله در کرج ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج از ساماندهی خودروهای جمع‌آوری و حمل و نقل زباله خبر داد.

خودروهای جمع‌آوری و حمل و نقل زباله در کرج ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهرستان، همایون‌رضا مدنی اظهار داشت: این اقدام در راستای جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده که پسماندها به صورت دستی به درون آنها ریخته می‌شد با خودروهای مکانیزه در اکثر مناطق شهرداری انجام شد.

این مسئول افزود:‌ هم‌زمان با ساماندهی خودروهای جمع‌آوری و جایگزینی خودروهای مکانیزه، مخازن جمع‌آوری فلزی در  برخی مناطق شهرداری و منابع تولید جانمایی و نصب شده است.

وی ادامه داد:‌ این مهم به منظور جمع‌آوری پسماندهای شهری به صورت کاملاً مکانیزه و اصولی انجام شده است.

مدنی با اشاره به توسعه سیستم جمع‌آوری مکانیزه در سطح شهر و منابع تولید عنوان کرد: در این زمینه سازمان مدیریت پسماند اقدام به جمع‌آوری و حمل پسماندهای مشاغل پر زباله و مرکز درمانی و بیمارستانی به صورت جداگانه از پسماندهای شهری و خانگی با خودروهای کاملاً مکانیزه کرده است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری کرج بیان کرد: به منظور جلوگیری از جمع‌آوری و تخلیه غیرمجاز پسماندهای شهری و عمرانی و ساختمانی در حاشیه شهر و مراکز غیرمجاز، سازمان گشت‌های کنترل نظارت راه‌اندازی شده است.

وی تعداد گشت‌های کنترل نظارت را پنج دستگاه وانت مزدای دو کابین اعلام کرد و افزود: در هر ماشین یک مأمور نیروی انتظامی فعالیت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: هر یک از وانت‌ها مجهز به سیستم ناوبری جی پی اس است که به طور مستمر از طریق مدیریت مربوطه فعالیت آنها رصد می‌شود.

مدنی درباره ایستگاه‌های انتقال زباله عنوان کرد: یکی از اصولی‌ترین اقدامات صورت پذیرفته توسط سازمان مدیریت پسماند طراحی، ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌های انتقال در سطح مناطق مختلف است.

این مسئول افزود: با این اقدام در هر یک از ایستگاه‌ها امکان بارگیری چهار دستگاه سیمی تریلر فراهم است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری کرج با توجه به مطلب فوق افزود: انجام این مهم موجب عدم تجمع پسماندها در ایستگاه‌ها شده که به منظور افزایش ظرفیت‌پذیری ایستگاه‌ها به تبع آن بهداشت و سلامت شهر تضمین می‌شود.

وی درباره ایستگاه‌های ذکر شده بیان کرد: این ایستگاه‌ها در محدوده خلج‌آباد مربوط به منطقه 11، 9 ،8 ،2 و ایستگاه انتقال حصارک بالا مربوط به مناطق 7، 6 ، 5 و ایستگاه انتقال فردیس مربوط به مناطق 3 و 10 مستقر است.

مدنی اظهار داشت: ایستگاه‌های انتقال زباله مناطق 4 و 12 در حال تشکیل و به طور مستقیم پسماندهایشان به مرکز دفن حلقه‌دره انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول