اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو کشور:

شهرداری‌ها مطالعات اولیه تبدیل زباله به انرژی را انجام دهند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو کشور گفت: نیروگاه زباله‌سوز نیاز کنونی شهرداری‌هاست و شهرداری‌ها مطالعات اولیه برای تبدیل زباله به انرژی را انجام دهند.

شهرداری‌ها مطالعات اولیه تبدیل زباله به انرژی را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یوسف آرمودلی ظهر امروز سه‌شنبه در همایش شهرداران در همدان اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی در کشور برای جایگزین سوخت‌های مهم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها مطالعات اولیه برای تبدیل زباله به انرژی را انجام دهند چرا که شهرداری‌ها با برنامه‌ریزی می‌توانند در این زمینه گام بردارند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو کشور بیان داشت: شهر همدان روزانه 500 تن زباله تولید می‌کند که با همین میزان زباله می‌تواند پنج تا هشت مگابایت از سوخت زباله‌‌ها برق تولید کند.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: این نیروگاه که به عنوان نیروگاه زباله‌سوز مطرح است هیچ گونه ضرری برای شهر ندارد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز با بیان اینکه شهرداری‌ها در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان حرکت کنند، افزود: هرچند محدودیت‌های اعتباری شهرداری‌ها وجود دارد اما از یک سو نیازهای مردمی می‌طلبد که چاره‌جویی‌هایی برای خدمت‌رسانی بیشتر داشته باشیم.

خسرو سامری افزود: یکی از سازوکارهای اخیر ورود بخش خصوصی و سازمان‌های غیر دولتی در شهرداری است که این نهادها را می‌توان با ویژگی‌های خاص در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای مناسب برای ایجاد مشارکت مناسب بخش خصوصی و سازمان‌های غیر دولتی نیز از سوی شهرداری‌ها فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه بخش‌های مهم اقتصادی کشور می‌توانند کارکرد مناسبی داشته باشند، گفت: آشنا کردن شهرداران و مدیران شهری شوراهای اسلامی با نظام مشارکت بخش خصوصی باید تعریف شود چراکه این موضوع از اساسی‌ترین موضوعات است.

در پایان کارگاه آموزشی مدیریت شهری با رویکرد ارتقای ظرفیت شهرداری‌ها با استفاده از توان بخش خصوصی و غیر دولتی برگزار شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول