اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به توهین به امام علی‏النقی (ع)

دماوند با "نقویه" جواب خواننده مرتد استکبار را می‏دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند از برگزاری مراسم "نقویه" در پاسخ به بیان مطالب توهین‏آمیز درباره امام علی‏النقی (ع) توسط خواننده هتاک و مرتد دستگاه استکبار در این شهرستان خبر داد.

دماوند با "نقویه" جواب خواننده مرتد استکبار را می‏دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی مراسم "نقویه" دماوند در گفت‏وگو با خبرنگاران در شرق استان تهران اظهار داشت: این مراسم علاوه بر پیگیری هدف اعلام انزجار از حرکت نابخشودنی آن خواننده مرتد، در راستای بزرگداشت مقام امام علی‏النقی (ع) به بهانه سالروز شهادت آن امام همام برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: آیین نقویّه دماوند به مدت 10 شب از ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) تا سالروز شهادت امام علی‏النقی (ع) با حضور 10 سخنران در مسجد جامع این شهر برگزار می‏شود.

علاءالدینی اضافه کرد: این مراسم به همت نهاد نماز جمعه، ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار می‏شود.

به گفته رئیس نهاد نماز جمعه شهرستان دماوند، در مراسم نقویّه این شهرستان دو محور اساسی مورد بررسی قرار می‏گیرد و نکته حائز اهمیت نخست، الگوهایی علمی است که از سوی حضرت امام علی‏النقی (ع) به جامعه بشری معرفی شده و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سرآمد این الگوهای علمی قلمداد می‏شوند.

دومین نکته مهم در مراسم نقویّه دماوند که علاءالدینی بدان اشاره کرد، تبیین الگوهای عملی در جامعه اسلامی و در رأس آن "جامعه کبیره" است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: موضوع دو الگوی علمی و عملی جامعه کبیره به عنوان یک درس کامل امام‏شناسی در مراسم نقویّه دماوند تبیین می‏شود.

* امت اسلام فریب لبخند دشمن را نمی‏خورد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه امت اسلامی ایران فریب لبخند دشمن را نمی‏خورد، افزود: با وجود تبلیغات گسترده دشمن و فشارهای شدید استکبار جهانی، امت اسلامی ایران با سود جستن از تجربه هشت سال دفاع مقدس فریب لبخند دشمن دون را نمی‏خورد.

علاءالدینی ادامه داد: هرگز نمی‏توان این لبخند دشمن را نشانه‏ای از تغییر رویکرد در رفتار و آشتی آنها با اسلام و انقلاب خواند.

وی اضافه کرد: سربلندی و عزت امروز ایران اسلامی دستاورد کوچک و سهل‏الوصولی نیست که مردم این مرز و بوم اسلامی بخواهند به راحتی آن را از دست بدهند.

امام جمعه دماوند با اشاره به داستانی منقول از امام راحل در وصف دشمن یادآور شد: امام عظیم‏الشان (ره) در گوشه‏هایی از بیانات خود، استکبار جهانی را به عقابی خونین‏چنگال تشبیه کردند.

علاءالدینی ادامه داد: ایشان می‏فرمایند که "روزی پرنده‏ای با دیدن اشک جاری ناشی از سرمای صورت عقاب به مادر نهی‏کننده از نزدیکی به آن پرنده خطرناک گفت که او حیوان خوبی است، زیرا اشک در چشمانش روان است، اما مادر به فرزند خود پاسخ داد که تو باید با آگاهی در عوض چشمان اشک‏آلود عقاب، چنگال غرقه به خونش را ببینی".

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول