اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با سالروز شهادت امام علی‏النقی (ع) مطرح شد

3 آموزه تأثیرگذار از امام علی‏النقی (ع) برای دنیای امروز

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند، سه آموزه مهم و حیاتی از فرمایشات امام علی‏النقی (ع) را برای زندگی امروز بشر همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت این امام همام بیان کرد.

3 آموزه تأثیرگذار از امام علی‏النقی (ع) برای دنیای امروز

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز هم‏زمان با پنجم خرداد، سالروز شهادت امام علی‏النقی الهادی (ع) در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) همواره درس‏های بزرگی برای نسل‏های مختلف بشری در ادوار گوناگون داشته و دارند.

وی ادامه داد: از این رو، سخنان گوهربار و بیانات گران‏سنگ ایشان هرگز و در هیچ دوره تاریخی، قدیمی و غیرکاربردی قلمداد نمی‏شود.

علاءالدینی اضافه کرد: امام علی‏النقی (ع) در پاره‏ای از فرمایشات گران‏سنگ خویش سه آموزه بسیار حیاتی برای زندگی امروز جامعه را مورد تأکید قرار داده‏اند.

* هر کس از خدا اطاعت کند، دیگران از او اطاعت می‏کنند

امام جمعه دماوند با اشاره به این آموزه‏های حیاتی خاطرنشان کرد: آموزه نخست آن است که "هر کس از خداوند متعال اطاعت کند، دیگران نیز از او اطاعت می‏کنند".

وی ادامه داد: بنابر این آموزه عرفانی و الهی، اگر امتی از خداوند دَم زند، خداوند نیز سایر ملل را برابر آنها خاشع می‏سازد.

به گفته علاءالدینی، "نبود دلیلی برای باک و ترس از مخلوقات در صورت اطاعت از پروردگار" دیگر آموزه مورد تأکید امام علی‏النقی (ع) است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بدین ترتیب در صورت قرار گرفتن بنده مطیع خداوند باری تعالی در کوران خشم، غضب و فشار، سایر مخلوقات به واسطه همان اطاعت از ذات اقدس الهی نباید هراسی به دل راه دهند.

وی با اشاره به آموزه سوم امام علی‏النقی (ع) یادآور شد: امام علی‏النقی (ع) در آموزه سوم خود می‏فرمایند که "هر کس تقوا پیشه سازد، همه از او می‏ترسند".

علاءالدینی ادامه داد: مسلمانان با توجه به این آموزه گوهربار باید ضمن اطاعت از خداوند در راستای جلب رضایت خلق خدا نیز بکوشند.

* امام هادی (ع) نماد استمرار مظلومیت تشیّع است

امام جمعه دماوند همچنین امام هادی (ع) را به عنوان نماد استمرار مظلومیت تشیّع در طول تاریخ اسلام برشمرد.

علاءالدینی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی ایامی مبارک و گاه حزن‏آلود در این روزها، باید به ابعاد شخصیتی امام دهم شیعیان، حضرت علی‏النقی (ع) بیش از پیش پرداخت.

علاءالدینی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز در رویارویی با فشار استکبار جهانی برای عقب‏نشینی از مواضع به حق و منطقی خود نیازمند هدایت‏گری‏های مستتر در درس‏های برگرفته از مکتب امام هادی (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند، نام‏گذاری بازه زمانی میان ولادت امام محمد باقر (ع) و شهادت امام علی‏النقی (ع) تحت عنوان دهه "نقدیّه" را پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: در این فاصله زمانی مغتنم می‏توان به ابعاد شخصیتی و یادگاران علمی و عملی آن حضرت همچون حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرداخت.

انتهای پیام/ب۱۰/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول