اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

مسائل فرهنگی جامعه باید با مسائل اسلامی برابری داشته باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: باید دست به دست هم دهیم تا مسائل فرهنگی با مسائل اسلامی برابری داشته باشد.

مسائل فرهنگی جامعه باید با مسائل اسلامی برابری داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، خسرو بیات عصر امروز سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه بهار اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی کارها را باید عملیاتی کنیم و عرصه فرهنگی عرصه وسیعی است.

وی تصریح کرد: به لحاظ ترویج معنویات، ارزش‌ها، قرآن و حفظ ایثار و شهادت و مباحث فرهنگی و هنری ظرفیت‌های خوبی در سطح استان وجود دارد و دامنه کار گسترده است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مسائل فرهنگی با مسائل اسلامی برابری داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ دارد و در صورت توجه و نگاه عمیق بر فرهنگ عمومی توفیقات بسیاری حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات مقام نخست استان را کسب کرده که نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای شهرستان است.

بیات تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی دارای جایگاه والایی است که با تعامل و ارتباط مسئولان و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان به رشد و پیشرفت رسید.

وی خاطرنشان کرد: چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان در سال گذشته برگزار شد و در سال جاری سعی در استمرار و افزایش جلسات کارآمد است.

امام جمعه بهار نیز گفت: حضور مدیرکل جدید ارشاد فرصت مناسبی برای استان است و ایشان روحیه فرهنگی دارد که باید با ایده‌های جدید در استان تحول ایجاد کند.

حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده افزود: ساحت دین دارای دو عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و ساحت نرم‌افزاری موثرتر از سخت‌افزاری است و عمده آسیب در نرم‌افزار است.

وی عنوان کرد: کارهای فرهنگی و هنری نرم‌افزار تلقی می‌شود و امروز جامعه نیاز به تشخیص آسیب‌شناسی نرم‌افزاری دارد که باید ارشاد اسلامی وارد شده و ساحت نرم‌افزاری جدی گرفته شود.

امام جمعه بهار افزود: تهاجم فرهنگی به ریشه نرم‌افزار ضربه وارد می‌کند و امروز عمده دشمنی با انقلاب اسلامی نرم‌افزاری است.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه مهمی دارد و باید آسیب‌شناسی جدی صورت گیرد و کارهای فرهنگی باید خروجی داشته و در جامعه اثرگذار باشد و اینگونه نشست‌ها در راستای تعامل با شهرستان‌ها حرکتی مفید است.

عظیمی‌زاده با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: مهم‌ترین بحث در راستای تحقق شعار امسال فرهنگ‌سازی است و با فرهنگ‌سازی باید جابه‌جایی ارزش اتفاق بیفتد و استفاده از اجناس خارجی ارزش تلقی نشود، فرهنگ استفاده از اجناس داخلی باید نهادینه شود و بسترسازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مهندسی فرهنگی مهم‌ترین کار شورای فرهنگ عمومی است و با مهندسی فرهنگی بستر مناسب برای کار فرهنگی فراهم می‌شود چراکه در صورت انجام اقدامات بدون مهندسی فرهنگی خروجی کار با مطالبات ما مطابقت نخواهد داشت.

وی با تأکید بر بسترسازی برای تحقق فرهنگ دینی بیان کرد: این بسترسازی با آسیب‌شناسی و مشخص شدن اولویت‌ها در حال انجام است.

امام جمعه بهار ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی باید بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در استان و شهرستان تصمیم‌گیری شود و این تصمیمات با زمینه‌های فرهنگی استان سازگار باشد.

وی از مسئولان ارشاد اسلامی خواست اجرای برنامه‌هایی در استان پذیرش شود که با مهندسی فرهنگی استان مطابقت داشته باشد.

عظیمی‌زاده با تأکید بر تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان بهار به مرکز استان باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان از 32 مرکز به 100 مرکز افزایش یابد.

وی در مورد گسترش مرقد آیت‌الله بهاری نیز افزود: امسال تصویب طرح بنیاد آیت‌الله بهاری در فرهنگ شورای عمومی شهرستان پیگیری خواهد شد تا زمینه تصویب در کشور فراهم شود و از این ظرفیت به عنوان اسوه عرفانی اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول