اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم عنوان کرد

توجه به نقاط محروم و مسائل فرهنگی در سال 91

خبرگزاری فارس: شهردار قم توجه به نقاط محروم و همچنین تامین زیرساخت‌های فرهنگی را از برنامه‌های مهم شهرداری قم در سال آینده عنوان کرد.

توجه به نقاط محروم و مسائل فرهنگی در سال 91

محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه سند چشم اندازی توسط شهرداری برای استان قم در حال تدوین است، تصریح کرد: این سند چشم انداز مسئله کلانی است و به لطف خدا برنامه اساسی برای شهر قم است.

شهردار قم با اشاره به اینکه سند چشم انداز از اسناد بالادستی است، اضافه کرد: قطعا نظر مراجع عظام تقلید و در صورت امکان نظر مقام معظم رهبری را نیز برای تایید سند چشم انداز قم برای دوره سه ساله، پنج ساله و سند چشم انداز سال 1404 جویا خواهیم شد.

دلبری در ادامه ضمن قبول کردن انتقاد مطرح شده در خصوص کمبود ایستگاه‌های آتش نشانی در قم اظهار داشت: در برنامه سال آینده پیش بینی شده 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ایستگاه مرکزی آتش نشانی به عنوان پشتیبانی کننده سایر ایستگاه‌ها راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: نقاطی از شهر همچون پردیسان، میدان مفید و شهرک امام خمینی و نقاطی دیگر در شهر که ایستگاه آتش نشانی در آنجا وجود ندارد، شناسایی شده و در بودجه 91 پیش بینی شده است تا شهرداری مناطق کمبود ایستگاه‌ها را جبران کنند.

شهردار قم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد رسیدگی به مناطق محروم در بودجه91 که از تاکیدات رهبری در سفر به قم بود، گفت: دو بخش از 17 رویکرد شهرداری در بودجه به تحقق موضوع مناطق کمتر برخوردار پرداخته است و در بودجه این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.

دلبری همچنین با رد انتقاد مطرح شده مبنی بر رسیدگی شهرداری به مناطق مرکزی شهر و عدم توجه به نقاط محروم اظهار کرد: در این سه ماه توجه به نقاط محروم شهر صورت گرفته است و اکنون در محله قلعه کامکار زیباسازی، ایجاد فضای سبز و درختکاری صورت گرفته است و برای شیخ آباد و ورودی‌های استان هم برنامه‌هایی تا پیش از پایان سال پیش بینی شده است.  

شهردار قم ضمن پذیرفتن انتقاد و اعتراض مردم استان در مورد لزوم توجه به آسفالت خیابان‌ها اذعان داشت: در مورد موضوع آسفالت شهرداری با توجه به وضعیت کمبود قیر با مشکل رو‌به‌رو است و اکنون درصدد هستیم جلسه‌ای را با وزیر نفت برگزار کرده و درخواست سهمیه ویژه را مطرح کنیم تا از این طریق مشکل آسفالت محلات را در سراسر شهر قم حل کنیم.

دلبری با بیان اینکه بودجه فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: همچنین در سه ماه گذشته اقدامات فرهنگی خوبی آغاز شده و در مورد افزایش زیرساخت‌های فرهنگی پیش بینی‌های لازم به عمل آمده است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول