اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کاظمین:

ایرانیان به مسائل فرهنگی و پژوهشی اهمیت فراوانی می‌دهند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کاظمین در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، گفت: در ایران به مسائل علمی، فرهنگی و پژوهشی اهمیت فراوانی می‌دهند.

ایرانیان به مسائل فرهنگی و پژوهشی اهمیت فراوانی می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کاظمین پس از بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نظیر تالارمحققان، تالار نفایس خطی، تالار کتب لاتین، کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث و کارگاه‌های تخصصی مرمت اظهار داشت: پس از دیدار از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی متوجه شدم که در آستان قدس رضوی به مسائل علمی، فرهنگی و پژوهشی اهمیت فراوانی می‌دهند. 
قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کاظمین خاطر نشان کرد: این کتابخانه با گنجینه یک‌میلیون 800 هزار نسخه کتاب خطی و چاپی که در اختیار مراجعان است یکی از کتابخانه‌های بزرگ جهان اسلام است که خدمات فراوانی به مراجعان ارائه می‌کند.
سید موسی عبدالصاحببا العرجی با بیان اینکه پس از دیدار از این کتابخانه بزرگ متوجه شدم که این کتابخانه مورد حمایت جدی مسئولان آستان قدس رضوی قرار دارد افزود: ما دریافتیم که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از بعد هنری و معماری اسلامی از قداست پاک امام رضا(ع) الهام گرفته است و این روحانیتی که در بخش‌های مختلف کتابخانه جاری است به واسطه همجواری با بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت رضا(ع) است که انسان را به فکر و اندیشه فرو می‌برد.
قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کاظمین با اشاره به اینکه ما در آستان مقدس کاظمین به فکر هستیم که کتابخانه مرکزی تاسیس کنیم و الان در آنجا کتابخانه امام جواد(ع) دارای70 نسخه خطی است افزود: وقتی که این حجم شگفت‌انگیز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که بالغ بر84 هزار نسخه است را دیدیم آرزو کردم که  نسخه‌ای از میکروفیلم این آثار به کتابخانه آستانه مقدس کاظمین اهدا شود تا آن کتابخانه از نظر منابع مطالعاتی غنی و در حد لیاقت امامین شریفین باشد تا تمامی مسلمانان بتوانند از آن استفاده کنند.
کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با ساختمان باشکوه و دیدنی گنجینه منحصر به فرد 85هزار نسخ کتاب خطی، حدود 44هزار نسخه کتاب چاپ سنگی و یک میلیون و 800هزارجلد کتاب چاپی به عنوان یکی از پایگاه‌های فکری جهان اسلام مورد توجه بسیاری از علما، فضلا، نسخه‌شناسان و محققان داخلی و خارجی قرار دارد.  
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول